رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار خواستار احداث صنایع تبدیلی متناسب با مزیت های بخش کشاورزی در رشتخوار شد.

احداث صنایع تبدیلی در رشتخوار ضروری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید حسن حسینی رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار در جمع کشاورزان و دامداران بخش جنگل با اشاره به بخش کشاورزی شهرستان رشتخوار تصریح کرد: باید صنایع تبدیلی و تکمیلی متناسب با مزیت های بخش کشاورزی شهرستان را برای ایجاد اشتغال در این منطقه فراهم کنیم.
وی با ذکر این که سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی سبب افزایش تولید ملی می شوداظهار داشت:صنایع تبدیلی یکی از سودمندترین ارتباطات بین ۲ بخش صنعت و کشاورزی است.
وی تصریح کرد: به رغم اینکه ظرفیت های بالایی در بخش کشاورزی شهرستان رشتخواروجود دارد اما متاسفانه این شهرستان در بخش فرآوری، نگهداری و صنایع تکمیلی محروم است به گونه ای که فرآوری حداقل محصولات تولیدی شهرستان نیز با مشکلات جدی روبرو است که این امر می طلبد زمینه مناسب توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان شکل بگیرد.
حسینی با اشاره به احداث صنایع تبدیلی مرتبط با کشاورزی در شهرستان رشتخواربه عنوان محور اقتصاد مقاومتی افزود: یکی از ظرفیت های شهرستان رشتخوار در زمینه تولید زعفران و پسته وشیر است.
وی گفت:اغلب این محصولات به دلیل نبود صنایع تبدیلی تنها در بازارهای داخل  استان و شهرستان به فروش می روند و گاهی اوقات کشاورزان به دلیل نرخ پایین محصولات و هزینه های برداشت، حاضر به برداشت محصولات خود نیستند و این نعمت های الهی از بین می روند.

عضو نظام صنفی کشاوزان رشتخوار خاطر نشان کرد:اغلب محصولات دامی و کشاورزی رشتخوار به دلیل نبود صنایع تبدیلی تنها در بازارهای داخل استان خراسان رضوی و شهرستان به فروش می روند و گاهی اوقات کشاورزان به دلیل نرخ پایین محصولات و هزینه های برداشت، حاضر به برداشت محصولات خود نیستند.
فرماندار، رشتخوارهم در این جمع  اظهارداشت: یکی از اولویت های شهرستان رشتخوار احداث صنایع بسته بندی و تولیدات کشاورزی، است که با حمایت از کشاورزان و تخصیص تسهیلات به آنان این اقدام را پی گیری می کنیم.

خالقداد عرب گفت:به رویکرد ما در شهرستان رشتخوار توجه به تولیدات داخلی و حمایت از تولید کننده است و سعی داریم بستری را فراهم آوریم که هم اشتغال پایدار و هم تولید ثروت در شهرستان ایجاد شود.
وی افزود: از سیاست های دولت این است تا اشتغال پایدار و زمینه امید به ماندگاری در روستاها افزایش پیدا کند تا ان شاء الله همراهی ملت عزیز ایران از این دوران سخت جنگ اقتصادی که دشمنان بر کشور ما تحمیل کرده اند، سر افراز و پیروز بیرون آییم.
فرماندار شهرستان رشتخواربا اشاره به فصل برداشت زعفران در منطقه رشتخوار، گفت: در این روزها مردم شهرستان رشتخوار در حال برداشت طلای سرخ از سطح ۶۵۰۰ هکتار ازمزارع زعفران در این شهرستان هستند
خالقداد عرب در ادامه بیان کرد: شهرستان رشتخواریکی از شهرستان های استان خراسان رضوی ست که دارای توانمندی های فراوانی در عرصه تولید محصولات مختلف است.
وی گفت:شغل اغلب مردم شهرستان رشتخوارکشاورزی و دامپروری است و این شهرستان توانمندی بالایی در کاشت و تولید غلات، حبوبات، محصولات باغی، عسل، شیلات، زعفران، پرورش طیور و دام است اما به رغم وجود این توانمندی ها متاسفانه نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از مهمترین معضلات پیش روی تولید کنندگان این شهرستان به شمار می رود.
وی افزود: شهرک صنعتی رشتخوار یکی از پهنه های صنعتی آماده و دارای زیرساخت های لازم در شهرستان است که می تواند با حضور بخش خصوصی و توجه ویژه مسئولان بسیار موثر عمل کند و علاوه بر افزایش سطح تولید در شهرستان زمینه اشتغال جوانان جویای کار را فراهم کند. شتخوار با تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن محصول دامی وکشاورزی در سال نیاز مند احداث کارخانه ها و صنایع تبدیلی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.