خوزستان- وحید کیانی گفت: علی رغم همه فرصت هایی که کانون های فکری برای کنش های فرهنگی و هنری ایجاد می کنند، در حوزه اعتبارات مورد بی مهری قرار گرفته اند.

کانون پرورش فکری هرگز از اعتبارات حوزه‌های فرهنگی برخوردار نبوده است

به گزارش  قدس آنلاین؛ وحید کیانی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، صبح امروز ۲۷ آبان در جلسه بیست و یکمین جشنواره قصه گویی از تعداد ۶۲ مرکز پرورش فکری در خوزستان خبر داد و با اشاره به اینکه این تعداد نیاز به اعتبار وسیع برای پوشش فعالیت های فرهنگی نیاز دارد؛ اذعان کرد: متاسفانه کانون پرورش فکری هرگز از اعتبارات کلانی که در حوزه های فرهنگی هزینه می شود برخوردار نبوده است.

وحید کیانی میزان بودجه دریافتی این مرکز را محدود دانسته و بیان کرد: اعتباری که در اختیار کانون های فکری هرمرکز قرار می گیرد ماهانه زیر یک میلیون تومان است که صرفا برای پرداخت برق صرف می شود و به همین دلیل مراکز از هر گونه امکانات مالی تهی هستند.

وی افزود: در حوزه تملک و دارایی فقط اعتبار تجهیزات را داریم که آنهم زمانی تخصیص می یابد که نمی تواند همه مشکلات در سطح استان را رفع کند و کانون پرورش فکری نیز از جمله مراکزی است که کمترین میزان اعتبار را دارد.

کیانی گفت: علی رغم همه فرصت هایی که کانون های فکری  برای کنش های فرهنگی و هنری ایجاد می کنند در حوزه اعتبارات مورد بی مهری قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم همه محصولات نمایشگاه ها مطابق با ظرفیت فکری و فرهنگی ایرانی باشد،  اما قصد ما مواجه با صنعت اسباب بازی جهانی نیست، تاکید کرد: در نمایشگاه اسباب بازی که با حضور معاون علمی، فناوری رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان برگزار شد همه محصولات ایرانی بوده، کودک امروز تاثیر پذیری بیشتری نسبت به سابق از فضای بازی های جهانی و ابزار های آن دارد بنابراین لازم است بیش از گذشته به این مهم توجه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.