البرز- رحیم بنامولایی با بیان اینکه تعدد بخشنامه های بانک مرکزی تولید کنندگان را کلافه کرده است و این بخشنامه ها جلوی صادرات و واردات را گرفته است، گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیاز است تا به جای سلایق، سیستم را حاکم کنیم.

تعدد بخشنامه‌های بانک مرکزی تولیدکنندگان را کلافه کرده است /دولت نظام تعرفه را سامان دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رحیم بنامولایی رئیس اتاق بازرگانی استان البرزدر حاشیه نخستین نمایشگاه تولیدی وصنعتی استان البرز اظهار کرد: با برگزاری این نمایشگاهها باید مشکلات تولید کنندگان را رصد کنیم و اگر مشکلات ۳ واحد تولیدی را حل کنیم، قدم بزرگی برای حمایت از تولید و کالای داخلی برداشته ایم.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه ها اگر جهت نمایش و شعار باشد هیچ تاثیری در روند مشکلات واحدهای تولیدی نخواهد داشت و مسئولین استانی دست به دست هم دهند  ودراین رویداد بزرگ مشکلات وموانع تولید کنندگان را حل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان با بیان اینکه در حال حاضرشاهد تحریم های داخلی در کشورهستیم و بایستی نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنیم، گفت:تولیدکنندگان مشکلات خود را با شهامت اعلام کنند تا موانعی که در رکود، تورم وتحریم داخلی داریم رفع شود.

وی اضافه کرد: تعدد بخشنامه های بانک مرکزی تولید کنندگان را کلافه کرده است و این بخشنامه ها جلوی صادرات و واردات را گرفته وحقیقتا عامل رکود و از دست دادن بازارهای جهانی شده است.

بنا مولایی خاطرنشان کرد: قبل از اعلام هر بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی باید نظر کار کارشناسی و بخش خصوصی در اولویت باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه  جلوی مواد اولیه ضروری درگمرکات کشور گرفته شده و صادراتی هم صورت نمی گیرد، تصریح کرد: اگر قرار است با رانت و فرصت طلبی برخورد شود باید با متخلفین برخورد جدی شود و سلایق را بر کنترل ها حاکم نکنیم بلکه سیستمی عمل شود.

وی افزود: تمام کالاهای تولید شده در کشور، ایران کد دارد و برای این سیستم  نرم افزارهای پیشرفته طراحی شده تا مسیرتولید، توزیع و مصرف با این بار کدها کنترل شود.

رئیس اتاق بازرگانی تاکید کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیاز است تا به جای سلایق، سیستم را حاکم کنیم و جلوی فرصت طلبی ها و افراد متخلف و رانت گرفته شود و برخورد جدی کنیم.

بنامولایی به برگزاری نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی در البرز اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور خارجی ها در این نمایشگاه باید ضعف های خود و توانمندیهای واقعی را در تولید و صادرات شناسایی کرده و نسبت به برطرف ساختن آنها اقدام کنیم.

این مسئول با بیان اینکه دولت باید عزم خود را برای مبارزه با قاچاق کالا هر چه بیشتر جزم کند و نظام تعرفه را سامان دهد، گفت: یکی از موارد بحث تعرفه های گمرکی است که باید به گونه تعرفه ها تنظیم شوند که بتوانیم صاحبان سرمایه داخلی را برای سرمایه گذاری درخارج کشور ترغیب کرد.

وی با اشاره به اینکه امنیت تجار خارجی باید فراهم شود، افزود: تعرفه های کمرگی رابالاببریم تا تجار خارجی بدانند نمی توانند کالای خود را درایران ارائه دهند بلکه با مشارکت درایران امنیت و اشتغال را تضمین کنند.

بنا مولایی در پایان گفت: با خرد جمعی باید از اینگونه نمایشگاهها بهره بری کنیم و نوآوری و احترام به مشتری مداری را بالا ببریم و تولیدکنندگان به خواسته های مردم احترام بگذارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.