رئیس هیأت تیراندازی با کمان خراسان‌ رضوی حمایت از ملی‌پوشان را برعهده فدراسیون دانست و گفت: سردی هوا سبب شد تا فدراسیون از برگزاری مسابقات تیراندازی باکمان در فضای باز جلوگیری کند.

سردی هوا مسابقات تیراندازی با کمان را به‌سالن منتقل کرد/حمایت از ملی‌پوشان برعهده فدراسیون است نه هیأت
به گزارش قدس آنلاین ، محمود کریم‌زاده ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد درخصوص وضعیت رشته تیراندازی با کمان در این استان گفت: تیروکمان تقریبا جزوه رشته‌هایی است که هزینه بالایی برای ورزشکاران در بردارد و افراد کمتری به‌سمت این ورزش روی می‌آورند.

رئیس هیأت تیراندازی باکمان خراسان‌رضوی ادامه داد: با برگزاری همایش‌ها در سازمان‌ها و نهادهای مختلف تلاش کردیم تا علاوه‌بر فراهم کردن زمینه آشنایی خانواده‌ها با این رشته استعدادهای برتر را شناسایی کنیم، در هیأت تمام تجهیزات برای افرادی که تصمیم دارند این رشته را آغاز کنند به‌صورت رایگان فراهم شده است.

وی از ارتقای سطح داوری در خراسان رضوی خبر داد و افزود: برای ارتقای سطح مربیان و داوران در خراسان رضوی تلاش کردیم به‌صورت مرتب دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح دانش‌ها مربیان و داوران را برگزار کنیم، این موضوع روند نتیجه مثبتی داشت و سبب شد داوران استان مورد توجه فدراسیون قرار بگیرند و در مسابقات کشوری اخیر برای نخستین بار داورانی از خراسان‌رضوی در این مسابقات قضاوت کنند.

کریم‌زاده هدف از کسب میزبانی‌ مسابقات کشوری را کمک به‌تجهیز امکانات ورزشی استان عنوان کرد و گفت: فدراسیون توانایی پرداخت اعتبار بالا را ندارد، اما وقتی ما میزبانی مسابقات را به‌عهده می‌گیریم فدراسیون باید در کنار ما قرار بگیرد و امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری مسابقات را در اختیار ما قرار دهد، این کار علاوه بر اینکه برای ورزشکاران استان مفید است و در تجهیز امکانات هیأت نیز نقش بسزایی دارد.

رئیس هیأت تیراندازی با کمان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به‌فدراسیون تیراندازی با کمان درخواست برگزاری مسابقات جایزه بزرگ را در این استان دادیم و تا حد زیادی مقدمات برگزاری این رقابت‌ها فراهم شده، یکی از شروط همکاری اسپانسر پخش تلویزیونی مسابقات جایزه بزرگ بوده که به‌لطف خدا این مشکل رفع شد.

وی با اشاره به‌عدم استقبال کارخانه‌ها از حضور در این رشته، افزود: همواره یکی از مهم‌ترین مشکلات هیأت بعد مالی بوده، خراسان رضوی از استان‌های صنعتی کشور است، اما به‌خاطر کم بودن تعداد تماشگران و عدم پخش تلویزیونی مسابقات، کم‌تر مدیری در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند، ولی با تلاش‌هایی که داشتیم با تعامل با یکی از ادارات دولتی سال آینده در لیگ برتر با نام این اداره در مسابقات حضور پیدا می‌کنیم.

کریم‌زاده یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در رتبه‌بندی استان‌ها حضور ورزشکاران ملی‌پوش آن رشته دانست و بیان کرد: در ابتدای شروع کار ما در هیأت استان در رتبه 22 کشور قرار داشت، اما اکنون به‌رتبه دهم صعود کردیم، با توجه به‌افزایش ملی‌پوشان به‌طور حتم رتبه بالاتری را کسب می‌کنیم.

رئیس هیأت تیراندازی باکمان خراسان رضوی درباره تعامل و همکاری با شهرستان‌ها گفت: در شهرستان‌هایی مانند سرخس، نیشابور، قوچان و سبزوار فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و سایت‌های تیراندازی کاملا مجهز در اختیار ورزشکاران قرار گرفته و هر یک از شهرستان‌ها به‌صورت مستقل، اما در راستای هدف مشترک همایش‌ها و برنامه‌های ورزشی را برگزار می‌کنند، من شخصا در همه شهرستان‌ها نمی‌روم، اما نماینده ما از نزدیک بر شهرستان‌ها نظارت دارد، با هیات مشهد تعامل بیشتری داریم، این هیأت نیز مستقل از هیأت استان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی هیأت خراسان رضوی را حامی ورزشکارانی که از تولیدات داخلی استفاده می‌کنند دانست و ادامه داد: بهترین و معتبرترین تجهیزات تیراندازی با کمان کشور در مشهد تولید می‌شود، هیأت استان نیز در همین راستا به‌ورزشکارانی که از تولیدات ایرانی حمایت می‌کنند 3 تا 5 جلسه تمرین رایگان اختصاص داده است.

کریم‌زاده یکی از ارکان مهم‌ هیأت تیروکمان خراسان رضوی را بانوان معرفی کرد و ادامه داد: مجموعه کوثر به‌صورت انحصاری در اختیار بانوان قرار دارد که توانستند عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش بگذارند، 90 نفر تاکنون بیمه ورزشی گرفتند که از این تعداد 40 نفر آنها بانوان هستند و به‌طور مستمر تمرینات خود را پیگیری می‌کنند، 210 ورزشکار دیگر در خراسان رضوی فعالیت دارند که شناسنامه ورزشی آنها در هیأت ثبت شده است.

رئیس هیأت تیراندازی با کمان خراسان رضوی عنوان کرد: آستان قدس در بخش آموزشی به‌صورت مستقل فعالیت دارد، اما هنوز در بعد قهرمانی وارد نشده، درخواست تعامل و همکاری به‌آنها داده شد که هنوز استقبال خوبی از این درخواست صورت نگرفته، تجهیزات و امکانات ورزشی آستان قدس برای استان یک نقطه قوت به‌شمار می‌آید اما متاسفانه تعامل آنها با هیئت ما آن‌گونه که باید نبوده است.

وی یکی از دلایل برگزاری مسابقات کشور در سالن را شرایط جوی اعلام  و تصریح کرد: با نمایشگاه بین‌المللی صحبت و رایزنی انجام شد که مسابقات در محیط باز برگزار شود، اما فدراسیون مخالفت کرد، چراکه در فصل برگزاری مسابقات هوا سرد است، باتوجه به‌اینکه تقویم برگزاری مسابقات را فدراسیون تدوین می‌کند امکان جابه‌جایی آن وجود ندارد و ما مجبور هستیم در همان تاریخ اعلام شده و در سالن برگزار کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.