رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی از اجرای طرحی با عنوان «نظام جامع آموزش تئاتر استانی» از دی‌ماه سال جاری خبر داد.

اجرای طرح «نظام جامع آموزش تئاتر استانی» از دی‌ماه سال جاری
به گزارش قدس آنلاین ، آرش خیرآبادی ، در خصوص برنامه‌های انجمن هنرهای نمایشی استان در سه‌ماهه پایانی سال اظهار کرد: در حوزه آموزش تئاتر خبرهای خوشی در آینده نه‌چندان دور در راه است و انجمن هنرهای نمایشی توانسته باتوجه به پیگیری‌های بسیار زیادی که می‌توان گفت در این زمینه داشته است، یک تحول خیلی بزرگ و عمده را در زمینه آموزش تئاتر رقم زده که ان‌شاءالله از دی‌ماه با این شیوه جدید آموزشی آغاز به کار خواهیم کرد.
وی در این‌باره افزود: این شیوه تخت عنوان «نظام جامع آموزش تئاتر استانی» و یا «نظام یکپارچه آموزش تئاتر استانی» طرح آن ارائه و تصویب شده و ان‌شاءالله از این به بعد شهرستان‌های ما تحت پوشش آموزشی قرار خواهند گرفت که دارای استاندارد آموزش آکادمیک در کشور است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی پیرامون اجراهای سالن اصلی تئاتر شهر مشهد عنوان کرد: در سه‌ماهه پایانی سال و آنچه منتهی به بهار سال بعد خواهد شد، ۱۱ اثر نمایشی در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد داریم که به صورت دو اجرا در روز به روی صحنه خواهد رفت. این ۱۱ اجرا فقط برای سالن اصلی هستند. در سالن بلاک‌باکس نیز تا آخر سال احتمالا پنج اجرا و سه اجرای کارگاهی خواهیم داشت که آن هم به صورت هرروز دو اجرا خواهد بود. ضمنا عناوینی که برای اجرای سه‌ماهه پایانی سال انتخاب شده در آینده اعلام خواهد شد.
برای اولین‌بار اجرایی مخصوص بانوان در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود
خیرآبادی ضمن بیان این که برخی نمایشنامه‌ها ویژگی‌هایی دارند که پیش‌تر شاهد آن نبودیم، افزود: به طور مثال در آینده نزدیک برای نخستین‌بار اجرایی مخصوص بانوان در سالن اصلی به روی صحنه خواهد رفت و به زودی این اجرا ظرف همین هفته و یا هفته بعد انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین برای اولین‌بار یک کار کودک داریم که در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت که این کار با ابعاد استاندارد یک اجرای قاب ‌صحنه‌ای صورت می‌گیرد و نام این اجرا «تیتسوی سبزانگشتی» به کارگردانی محمد جهان‌پا است. این اثر پیش‌تر اجرا داشته؛ ولی هیچ‌وقت در سالن اصلی اجرای کودک نداشتیم و این برای اولین‌بار اتفاق می‌افتد. ضمنا با توجه به این که عناوین زیادی را جایزه برده و در جشنواره‌های مختلف برنده شده بود، قصد داشتیم یک شرایط تشویقی برای دوستان صورت گیرد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در تکمیل سخنان خود اظهار کرد: به همین ترتیب تا پایان سال، هر دوره یک‌بار که سالن از اجرای قبلی خالی می‌شود، دو اجرای دیگر پر خواهد شد و این برنامه انجمن هنرهای نمایشی استان تا پایان سال خواهد بود و برای سال بعد، با توجه به شیوه‌نامه جدیدی که سالن اصلی و مجتمع فرهنگی امام ‌رضا(ع) برای اجراهای خود دارد، به احتمال بسیار قوی، شکل نوبت‌دهی ما برای نمایش‌هایی که متقاضی اکران در سالن اصلی تئاتر شهر هستند، متفاوت خواهد شد.

منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.