پنجمین همایش ملی زعفران با تاکید بر استفاده از توصیه های شرکت های دانش بنیان در شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.

فعالیت  ۷۰۰ شرکت دانش بنیان برای  کشت و فرآوری طلای سرخ/خراسان رضوی در زمینه دانش زعفران پیشگام است


به گزارش قدس آنلاین، به نقل از جهاد کشاورزی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش وترویج کشاورزی جهاد کشاورزی در پنجمین همایش ملی زعفران در دانشگاه تربت حیدریه عنوان کرد:در بخش کشاورزی حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان به نوعی مرتبط با بخش کشاورزی فعالیت می کنند که جهاد کشاورزی حمایت ویژه ای از آن ها دارد.

کاظم خاوازی افزود:و یکی از حمایت های بسیار قابل توجه، این است که ایجاد صندوقی برای شرکت های دانش بنیان را در نظر گرفته ایم. این صندوق منابع اعتباری برای این شرکت ها طراحی کرده و تدارک دیده که در اختیار شرکت های مذکور قرارمی گیرد تا ایده های خودرا به عرصه ببرند.

یکی از اتفاقات خوبی که در کشور افتاده، تصویب قانون ذخایر ژنتیکی کشور است که زعفران می تواند در بخش کشاورزی ذیل یکی از محصولات قراربگیرد.

کاظم خاوازی افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حال تدوین برنامه ای برای حفظ ذخایرژنتیکی کشوردر خصوص بنه های بومی زعفران کشور است.

پس از جمع آوری و نگهداری اطلاعات وبنه های زعفران، آن ها غربالگری می شود و در ادامه شناسنامه های ژنتیکی برای توده های بومی کشور طراحی و برای سال های سال نگهداری و سپس در مصارف مختلف به ویژه مسائل به باغی یا به زراعی استفاده می شود. 

وی درخصوص فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی بیان کرد : هماهنگی لازم با معاونت علمی و فناوری وجود دارد و می توانیم به معاونت فناوری معرفی کنیم، در جاهایی نیز که ریسک سرمایه وجود دارد وکسانی در این حوزه اطلاعات و دانشی دارند، می توانند به کشاورزان منتقل کنندو خراسان رضوی در این زمینه پیشگام است.
  منبع: جهاد کشاورزی
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.