رئیس کمیته امداد زاوه گفت:امسال ۴۳۸ زعفران کار تحت حمایت کمیته امداد زاوه با برداشت محصولات زعفران خود بیش از سه میلیارد تومان درآمد را برای خود رقم زدند.

۴۳۸ مددجوی طرح اشتغال کمیته امداد زاوه زعفران کار هستند/ درآمد میلیاردی برای زعفران کاران تحت حمایت کمیته امداد

 به گزارش قدس آنلاین، مهدی عبدی  رئیس کمیته امداد زاوه با اعلام اینکه تاکنون توسط این اداره دو هزار و ۳۷۶ طرح اشتغال ایجادشده است گفت: از این تعداد هزار و ۲۴۰ مورد آن تحت نظارت‌های مستمر و فصلی کمیته امداد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی  ۴۳۸ طرح زعفران کاری توسط کمیته امداد زاوه ایجادشده تصریح کرد: اکنون ۳۹۳ طرح تحت نظارت این نهاد هستند و ۴۵ طرح دیگر نیز به دلیل خودکفا شدن از نظارت کارشناسان این اداره خارج‌شده‌اند.

عبدی با اشاره به اینکه امسال به ۲۶ طرح زعفران کاری تسهیلات اعطاشده است گفت: در این بخش‌بر اساس نیاز متقاضیان طرح اشتغال در این رشته کشاورزی ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مجریان پرداخت‌شده است.

رئیس کمیته امداد زاوه با اعلام اینکه برداشت زعفران هر یک از مجریان طرح‌های زعفران به طور میانگین از سه هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین زیر کشت صورت گرفته است اظهار داشت: هر یک از زعفران کاران به‌طور میانگین ۱۲۰ کیلوگرم گل زعفران و یک و نیم کیلوگرم سرگل برداشت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: به‌طور میانگین درآمد هر یک از مجریان طرح‌های زعفران کاری هفت میلیون تومان بود که درمجموع ۴۳۸ مجری زعفران کار تحت نظارت و خارج از نظارت کمیته امداد امسال در فصل برداشت بیش از سه میلیارد تومان درآمد برای خود کسب کردند.

شهرستان زاوه در ۱۷۵ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

 منبع: باشگاه خبرنگاران
پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.