مردم و نمایندگان مجلس خراسان رضوی معتقد هستند که جاده کاشمر به نیشابور علی رغم قدمت چند ساله متاسفانه مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته است.

جاده کاشمر به نیشابور همچنان در بی‌راهه تعلل و بی‌توجهی مسئولان

به گزارش قدس آنلاین ، جاده کاشمر، کوهسرخ و نیشابورکه دارای بیش از 50 سال قدمت و از جمله مسیرهای پر تردد زائران به شهر مشهد مقدس است اما از زمان احداث تاکنون مورد بی توجهی و بی مهری مسئولان قرار گرفته و به جز تعریض چند پیچ خطرناک، اقدامی خاصی درباره آن صورت نگرفته است؛ این بی توجهی باعث شده است که این جاده چندین نفر ازمردم بومی این مناطق و حتی زائران را به کام مرگ فرو ببرد تا علاوه بر خسارات جانی و مالی ، به نوعی باعث افزایش آسیب های اجتماعی برای خانواده های قربانی شود، از طرفی قسمتی از این مسیرنیز کوهستانی و دارای پیچ های خطر ناک است که در فصل زمستان و در زمان های بارندگی رانندگی را برای افراد سخت می کند.

در مقابل قسمتی نیز از این جاده دارای شرایط کویری است که نیاز مبرم به علائم هشدار دهنده ، تسطیح و روکش سازی مسیر دارد. نکته دیگری که بر اهمیت این جاده می افزاید زائرپذیر بودن شهرهای کاشمر و نیشابور است که به دلیل داشتن اماکن مقدس مذهبی و جاذبه های گردشگری مقصد سفر مردم از سراسر کشور هستند.

با این وجود اما تنها نتیجه پیگیری های نمایندگان مجلس این دو شهرستان از دوره های قبل مجلس تا کنون فقط ترمیم قسمتی از مسیر کوهسرخ تا حوزه استحفاظی نیشابور است.

یکی از مردم بومی این منطقه می گوید: رانندگی در این جاده واقعا سخت و طاقت فرسا است .

محمد حسینی در ادامه به قدس آنلاین می‌گوید: مسئولان وعده داده بودند که این جاده تا پایان فصل بهار ترمیم و به صورت کامل اسفالت خواهد شد ولی با اینکه دو ماه از فصل پاییزنیز سپری شده است اما قسمت عمده ای از مسیر همچنان در وضعیت قبلی به سر می برد واین وعده مسئولان نیز همچون بسیاری از وعده های انها محقق نشد.

وی با بیان اینکه حتما باید برای کسی اتفاقی در این جاده رخ دهد تا مسئولان از خواب زمستانی بیدار شوند ، تصریح می کند : از آن جا که این جاده کوهستانی و دارای پیچ های خطرناک است ، در نقاط حادثه خیز وخصوصا در شرایط بحرانی نظیر سیل و مه گرفتگی فقر تجهیزات ایمنی به شدت بیداد می کند که نیاز است علاوه بر نصب علائم ایمنی ، اقدامات مناسب و امنیتی نیز انجام شود زیرا در مواقعی همچون فصل زمستان به سختی می توان در این جاده رانندگی کرد.

یکی از زائران که از این مسیر در حال تردد به شهر مقدس مشهد است هم به قدس آنلاین می گوید: ابتدای مسیر از طرف کاشمر از حالت نسبتا مطلوبی برخوردار است اما هرچه به سمت نیشابور نزدیک شدیم وضعیت جاده وخیم تر شد.
وی ادامه می دهد: با توجه به اینکه در طی مسیر جاده بسیار شلوغ و دو طرفه نیزبود و ماشین های زیادی در حال تردد بودند اما جای تعجب دارد که چرا از چنین وضعیت نامناسبی برخوردار است.

اداره کل راه وشهرسازی استان به قول خود عمل نکرد

حمید گرمابی نماینده نیشابور نیز در این باره به قدس آنلاین گفت: اداره کل راه وشهرسازی استان در باره اختصاص اعتبار به این جاده به قول خود عمل نکرد.

گرمابی افزود: اگرچه مسئولان استانی در ابتدای سال بابت این جاده وعده دادند که اعتباراتی را برای ترمیم و آسفالت این مسیر اختصاص بدهند اما تاکنون به وعده ی خود وفا نکرده اند .

وی با بیان اینکه بدون بودجه و اعتبار نمی توان کاری کرد ، اظهار داشت: پیگیر این موضوع هستیم تا این مسیر که نقش به سزایی در تردد زائران و گردشگران دارد از وضعیت نامناسب کنونی خارج شود و همچنین تجهیزات ایمنی در مناطق مختلف آن نصب گردد.

این مسیر باید ارتقائ واز حالت فرعی به اصلی تبدیل شود

بهروز بنیادی نماینده کاشمر نیز در این باره معتقد است: مسئولین درباره تعهداتی که درباره ترمیم ، روکش و اسفالت جاده کاشمر به نیشابور در ابتدای سال داده اند ، باید پاسخگو باشند.

بنیادی با اشاره به اینکه باید تلاش شود که این مسیر ارتقائ واز حالت فرعی به شریان اصلی تبدیل شود تصریح می کند: روکش و اسفالت این مسیر در منطقه کاشمر انجام شده است ولی در حوزه نیشابور متاسفانه فعالیت اندکی برای این جاده صورت گرفته است و تنها قسمتی از ان از مسیر نیشابوربه سمت کوهسرخ ترمیم شده است.

اعتبار این جاده حذف شده است

محمد رضا اخوان عبداللهیان مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی نیز در این باره به قدس آنلاین گفت: پیگیر جذب اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه ، ترمیم و آسفالت این جاده و اتمام آن هستیم.

اخوان عبداللهیان در ادامه افزود: جاده نیشابور به کاشمر که قرار بود سال قبل عملیات بازسازی و مرمت آن به اتمام برسد اما علی رغم اینکه این پروژه از محل اعتبارات استانی آغاز گردید به دلیل حذف اعتبار فعلا متوقف گردیده است که با جذب اعتبار تکمیل آن انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 0
    جاده نیشابوربه کاشمربسیارخراب است