شهروندان بحرینی برای جلوگیری از فراموشی جنایات آل‌خلیفه و آل‌سعود در تخریب مساجد اقدام به برگزاری نماز جماعت در این اماکن تخریب‌شده می‌کنند.

اقدامات مردم بحرین برای فراموش‌نشدن جنایات مشترک آل‌خلیفه و آل‌سعود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نماز جماعت را در ویرانه‌های مسجد العلویات که نیروهای سعودی و رژیم آل‌خلیفه در سال ۲۰۱۱ ویران کرده بودند، برپا داشتند تا جنایت تخریب مساجد فراموش نشود.

مردم این شهرک و دیگر مناطق هر هفته بر برپایی نماز جماعت در مساجد تخریب‌شده پافشاری می‌کنند تا جنایت رژیم‌های سعودی و آل‌خلیفه را در ویران کردن بیش از ۳۰ مسجد و اماکن دینی یادآوری کنند، جنایاتی که پس از حضور اشغالگران سعودی در بحرین در مارس ۲۰۱۱ و همزمان با سرکوب تحصن مردمی در میدان اللؤلؤة و انجام گسترده‌ترین عملیات سرکوبگری و خفقان در بحرین صورت گرفت.

رژیم آل‌خلیفه روز سه‌شنبه هفتم آگوست ۲۰۱۸ میلادی، برای دومین بار مسجد العلویات را ویران کرد، بولدوزرهای رژیم، پایه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی اهالی برای بازسازی مسجد را ویران کردند که با موج خشم و محکومیت مردم روبه‌رو شد.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، یکی از عاملان تخریب این مسجد، بر زمین این مسجد سیطره یافت و پایه‌های ساخت‌وساز جدید از سوی شهروندان برچیده شد.

علاوه بر عملیات سرکوبگری مستمر از سوی نیروهای رژیم آل‌خلیفه، حملات و اقدامات هدفمند علیه مؤسسات و اماکن عبادتی ویژه شهروندان اصیل شیعه در راستای تدابیر هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده رژیم علیه موجودیت شیعیان اصیل بحرین ادامه دارد.

گزارش‌های حقوق بشری و گزارش‌های سازمان ملل متحد تأکید می‌کند که رژیم آل‌خلیفه به سیاست‌های هدفمند خود در سرکوب ساکنان شیعی اصلی بحرین و تشدید محدودیت در زمینه برپایی مراسم و شعائر دینی و نیز هدف قرار دادن نمادهای دینی آنها ادامه می‌دهند، علاوه بر آن باید به طرح‌های سازمان‌یافته رژیم بحرین برای از بین بردن و برهم زدن بافت جمعیتی از طریق دادن تابعیت‌های سیاسی و طایفه‌ای به بیگانگان و بیرون راندن شهروندان و سلب تابعیت آنها اشاره کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.