پس از توییت استاندار خوزستان مبنی بر برگزاری جلسه ویژه برای حل مشکلات کارگران نیشکر هفت‌تپه با وزیر اقتصاد، به‌دستور شریعتمداری تیمی از وزارت کار برای رسیدگی به مشکلات کارگران هفت‌تپه اعزام شدند.

مشکلات کارگران نیشکر هفت‌تپه در دولت برسی می‌شود/ اعزام تیم وزارت کار به خوزستان

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، طی روزهای اخیر غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: مشکلات کارگران نیشکر هفت‌تپه در دولت بررسی می‌شود.

«جلسه ویژه‌ای برای حل مشکل کارگران نیشکر هفت‌تپه با دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد و با پیگیری‌های انجام‌شده مقرر گردید موضوع حقوق کارگران نیشکر هفت‌تپه و مسائل آن در دولت مطرح شود و معاون اول رئیس‌جمهور هم صحبت‌هایی کرده‌اند تا موضوع به‌نحو احسن حل شود».

*اعزام تیمی از وزارت کار برای رسیدگی به مشکلات کارگران هفت‌تپه

کریمی یاوری، مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار از اعزام تیمی متشکل از نمایندگان وزارت کار، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان خصوصی‌سازی برای رسیدگی به مشکلات دو شرکت نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد خبرداد.

یاوری با اشاره به اعزام تیمی از وزارت کار به استان خوزستان برای رسیدگی به وضعیت کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد گفت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به‌اتفاق نمایندگان چند دستگاه اجرایی به استان خوزستان آمدیم تا سلسله جلساتی با مسئولان استانی، نمایندگان کارگران و کارفرمایان برای حل‌وفصل مشکلات کارگران دو شرکت دارای مشکل در این استان داشته باشیم.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار افزود: این تیم به‌سرپرستی مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار متشکل از نمایندگان وزارت کار، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان خصوصی‌سازی کشور برای بررسی و رسیدگی به مشکلات کارگران و کارکنان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد خوزستان اعزام شدند.

وی درباره مشکلات این دو شرکت گفت: مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه مقداری پیچیده است و مجموعه‌ای از عوامل را شامل می‌شود.

این شرکت علاوه بر مشکل کمبود نقدینگی، به‌زعم کارفرما با مازاد نیروی کار مواجه است و به همین دلیل حقوق و دستمزد کارگران به تعویق افتاده است.

یاوری ادامه داد: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در گذشته وابسته به مرکز گسترش صنایع و نوسازی ایران بوده اما از حدود دو سال گذشته که به بخش خصوصی واگذار شده، در فاصله هر چند ماه یک‌بار با مشکلات متعدد مواجه می‌شود.

یکی دیگر از مأموریت‌های سفر به استان خوزستان بررسی مشکلات گروه ملی فولاد است.

منبع:تسنیم

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.