محمد حسین کریمی با تغییر حد نصاب ورودی، مجوز حضور در مسابقات شنای پارالمپیک را بدست آورد.

کسب اولین سهمیه پارالمیپیک توسط شناگر خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سرمربی تیم ملی شنا نابینایان و کم بینایان کسب اولین سهمیه پارالمیپیک توسط شناگر خراسان رضوی کشور اعلام کرد، با توجه به تغییر حد نصاب ورودی پارالمپیک ۲۰۲۰ و اعلام سایت کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) و کمیته جهانی شنای معلولان محمد حسین کریمی جهان آبادی شناگر تیم ملی که در بازیهای پارآسیایی جاکارتا عملکرد فوق العاده ای از خود بر جای گذاشت بود موفق شد است در چهار ماده ۵۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر کرال پشت و ۱۰۰ متر قورباغه کلاس S۱۲ جواز حضور در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را از هم اکنون به دست بیاورد.

حمید شریفیان کسب حد نصاب ورودی پارالمپیک با فاصله ۲ سال مانده به این رقابتها را اتفاق بسیار بزرگی دانست که باید از آن برای برنامه ریزی مناسب بهره برد.

وی اظهار کرد: شاید بزرگترین ناکامی پارآسیایی جاکارتا محمد حسین کریمی باشد اما وی در جاکارتا ۱۰ رکورد ملی را جابجا کرد و فوق العاده ظاهر شد و فقط به علت ادغام کلاسهای نابینایان و کم بینایان بود که تنها یک مدال برنز گرفت. شریفیان تاکید کرد: ورزشکاران تا تاریخ ۳۱ جولای سال ۲۰۲۰ زمان دارند تا با شرکت در مسابقات بین المللی و یا ملی که زیر نظر کمیته بین المللی شنای IPC برگزار می گردد جواز حضور در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ را کسب نمایند.

سرمربی تیم ملی شنا اعلام کرد: به زودی برای اجرای دقیق برنامه های تیم ملی با هدف آماده سازی ورزشکاران و به ویژه محمد حسین کریمی برای مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ و مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ که در کشور مالزی برگزار خواهد شد با فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک جلسات هماهنگی را برگزار خواهیم کرد.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.