البرز - ابراهیم محمدرضا زاده با بیان اینکه سهم ایران در بازار عراق سیر صعودی دارد، گفت: با شناسایی ظرفیت ها و بازارهای این منطقه می توانیم به اطلاعات کافی در ارتباط تجاری دست یابیم.

سهم ایران در بازار عراق سیر صعودی دارد/ در برندسازی ضعیف عمل کرده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم محمد رضا زاده مسئول میز عراق و رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق، عصر یکشنبه در نشست فعالان اقتصادی و تجاری البرز و عراق و در حاشیه نخستین نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضرامارات متحده عربی با ۲۵ درصد، ترکیه ۱۸درصد، چین ۱۷ درصد و ایران ۱۳ درصد، چهار سهم اصلی بازار عراق را دارند، ‌گفت: ‌در حال حاضر سهم ایران در بازار عراق سیر صعودی دارد.

وی افزود: با اقدامات ‌و تعاملات صورت گرفته در حال ساماندهی سهم ایران در بازار عراق هستیم.

رضا زاده  ۲ اصل مهم را برای ماندگاری در بازار عراق دانست و گفت: ‌با شناسایی ظرفیت ها و بازارهای این منطقه می توانیم به اطلاعات کافی در ارتباط تجاری دست یابیم.

وی با بیان اینکه برای ماندگاری در بازار عراق بایستی شرکت و واحدهای تولیدی حضور فیزیکی در  بازارهای عراق داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال ارائه خدماتی در این کشور هستید باید از راه نزدیک به روابط تجاری مدیریت داشت.

وی اضافه کرد: شرکت های ایرانی در تبلیغات و برندسازی بسیار ضعیف عمل کرده اند و نباید انتظار داشت بدون تبلیغات بتوان جایگاه برند را در منطقه معرفی کرد.

 رضا زاده در خصوص استاندارد سازی کالاها گفت:  تفاهم نامه ای با کشور عراق بسته ایم تا  استاندارد ملی ایران را در برخی کالاها بپذیرد و نیازی به گرفتن گواهی آن نباشد.

وی رابطه تجاری با عراق را فرصت خوبی دانست و گفت: اگر دیر عمل کنیم این بازار در دست کشورهای دیگر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ایران مزیت هایی از جمله قیمت، کیفیت، استاندارد و نزدیکی جغرافیایی بیشتری نسبت به دیگر کشورها با عراق دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه  ۸۰ درصد مردم عراق تمایل برقراری ارتباط با ایران را دارند، افزود: ۲۰ درصد دیگر نگرش شان نسبت به ایران در حال تغییر است.

عراق بازار خوبی برای ایران است

 در ادامه جلسه عارف عباسی کارشناس اقتصادی عراق در وزارت امور خارجه اظهار کرد: عراق با توجه به حجم وارداتی که دارد می تواند بازار خوبی برای ایران باشد.

 وی افزود: از این فرصت باید برای توسعه بازارهای خود در این کشور استفاده کنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: این تصور که همیشه می توانیم به عراق صادرات داشته باشیم درست نیست چرا که بعد از حل مشکلات امنیتی این کشور به تولیدات کالاهای صادراتی اقدام کرده و صادرات از دیگر کشورها از جمله ایران را کاهش می دهد.

وی در پایان گفت: با برگزاری اینگونه نمایشگاهها تجار عراق می توانند با واحدهای تولیدی ما در ارتباط باشند و از ظرفیت های کشور از جمله البرز آگاه شده  و به سرمایه گذاری در کشورمان اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.