همدان - اکبر کاوسی‌امید با بیان اینکه شهرداری همدان باید به عنوان الگو در کشور شناخته شود، تأکید کرد: معیار سنجش عملکرد مدیران شهرداری می‌بایست در راستای تحقق درآمدهای کوششی دیده شود.

تحقق درآمد کوششی، معیار سنجش عملکرد مدیران باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی‌امید رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان در کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا با محوریت بررسی تفریغ بودجه شش‌دوازدهم شهرداری با تأکید بر ارتقای بهره‌وری در شهرداری با مدیریت بهینه منابع انسانی و مالی، گفت: باید کیفیت حقوقی و مزایای پرسنل شهرداری هم بر مبنای میزان تلاش و خروجی عملکرد آنان دیده شود.

وی افزود: انتظار می‌رود تمام تلاش و همت شهرداری در راستای چاره اندیشی و اقدام مناسب برای تحقق درآمدهای کوششی در شهرداری باشد.

کاوسی‌امید همچنین گفت: پیش‌بینی های علمی برای کدهای درآمدی و هزینه‌ای به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسهیل درآمدها، ضرورت دارد.

وی با تأکید بر اینکه حرکت مدیریت شهری باید در مسیر بودجه ریزی عملیاتی و برمبنای صفر باشد و روان‌سازی شود؛ عنوان کرد: اگر سازوکار قوی برای برنامه ریزی و بودجه نویسی کارشناسی وجود نداشته باشد تا منابع را براساس اولویتهای استراتژیک توسعه شهر تخصیص دهد، احتمال هرگونه خطا وجود دارد؛ بنابراین باید بر اساس قوانین با تخصیص بهینه منابع به توسعه شهری کمک شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه باید سهم شهرداری از ارزش افزوده شفاف سازی و عادلانه‌تر شود، افزود: میبایست برای ایجاد اتحادیه شهرداری های کلانشهر به منظور اتخاذ تصمیمات راهگشا، راهکاری جستجو کنیم.

کاوسی‌امید همچنین با بیان اینکه شکل‌گیری خزانه‌داری کل در شهرداری به منظور اعمال مدیریت یکپارچه و عدالت‌محوری ضرورت دارد، گفت: شهرداری ها تا پایان سال ۹۶ ملزم به تشکیل خزانه‌داری بودند؛ اما تاکنون هنوز به مرحله اجرا نرسیده است که این واحد باید ظرف ۲ ماه آینده در شهرداری همدان شکل گیرد.

وی؛ ایجاد سازو کار برای اعمال مدیریت صحیح منابع مالی، نظارت و کنترل عملیات تخصیص اعتبارات در شهرداری را یکی از مهمترین اهداف ایجاد خزانه داری در شهرداری ها برشمرد.

* تأکید بر چالاک‌سازی بدنه شهرداری همدان

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان در ادامه با تأکید بر الکترونیکی کردن امور مدیریت شهری، اظهار کرد: فراهم کردن زیرساختهای لازم برای شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در راستای چالاک ساختن بدنه شهرداری از مهمترین مؤلفه های اثرگذار محسوب می شود که نیازمند زیرساختهای اساسی است.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود در چند ماه آینده الکترونیکی شدن پرونده‌های شهرداری و آرشیو الکترونیک به منظور جلوگیری از رانت و فساد به عنوان زیرساخت اساسی در سطح شهر برای رسیدن به شهر هوشمند انجام پذیرد؛ بر تلاش برای سرعت‌بخشی این ضرورت، تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.