معاون وزیر خارجه کویت می‌گوید که اجلاس آتی شورای همکاری خلیج‌فارس با وجود اختلافات به وجود آمده بین سه عضو آن با قطر، با شرکت همه اعضا در ریاض برگزار خواهد شد.

 کویت: اجلاس آتی شورای همکاری با حضور همه اعضا برگزار می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت در حاشیه شرکت در جشن سفارت فلسطین که به مناسبت سی‌امین سالروز اعلام استقلال فلسطین در الجزائر برگزار شد، گفت که اجلاس آتی شورای همکاری خلیج‌فارس دسامبر آینده در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود.

الجارالله تأکید کرد که این اجلاس با مشارکت همه اعضای این شورا برگزار خواهد شد.

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، الجارالله ابراز امیدواری کرد سطح مشارکت در اجلاس عالی و شایسته شورا باشد و علاقمندی رهبران کشورهای عضو برای حفظ این تجربه درخشان را نشان دهد.

معاون وزیر خارجه کویت همچنین اظهار داشت که از زمان برگزاری اجلاس اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس در کویت، رویکرد کویت و شخص «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر این کشور این بوده است که اختلافات اعضای شورا کنار گذاشته شده و برای استمرار همکاری مشترک تلاش کنیم.

الجارالله با اشاره به نشست‌های مستمر کمیته‌های وزارتی بر علاقمندی کویت برای حفظ شورای همکاری خلیج‌فارس و استمرار فعالیت آن تأکید کرد.

وی افزود که برگزاری اجلاس آتی بارقه امیدی برای احیای تلاش‌های مربوط به پایان دادن به اختلافات بین اعضای این شوراست.

سه عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (امارات، عربستان و بحرین) به اضافه مصر از یک سال و نیم قبل روابط خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی این کشور بسته‌اند.

سال قبل اجلاس شورای همکاری خلیج‌فارس در کویت برگزار شد و با وجود شرکت امیر قطر در این اجلاس، سران عربستان و امارات و بحرین از مشارکت در این اجلاس خودداری کرده و به شرکت نمایندگان خود در اجلاس اکتفا کردند.

تکذیب درخواست کویت برای بازگشایی سفارت در دمشق

معاون وزیر خارجه کویت همچنین درخواست این کشور برای بازگشایی سفارت کویت در دمشق را تکذیب کرد و گفت که روابط دو کشور بر اساس تصمیمات اتحادیه عرب، همچنان قطع است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم» الجارالله افزود که سفارت سوریه در کویت همچنان به فعالیت طبیعی خود برای ارائه خدمات به شهروندانش ادامه می‌دهد اما سفارت کویت در دمشق همچنان تعطیل است.

طی چند روز گذشته اخباری در خصوص درخواست برخی کشورهای عربی از دمشق برای بازگشایی سفارت این کشورها منتشر شد و دمشق از آن استقبال کرده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.