همدان- فرهاد بختیاری فر از به صدا درآمدن زنگ آب در مدارس همدان همزمان با آغاز دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه "آب" در مدرسه ابتدایی پویندگان دانش شهرک شهید مدنی همدان خبر داد.

زنگ آب در مدارس همدان به صدا درآمد

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد بختیاری‌فر معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدانَ، در جشنواره فراگیری نخستین واژه "آب"  با اشاره به اینکه سال قبل ۲۵۰ هزار دانش آموز کشور و ۲۵۰۰ دانش آموز کلاس اولی استان همدان در آغاز دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه زنگ آب حضور داشتند، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، آموزش مدیریت مصرف آب در مدرسه مدارس است.

وی گفت: در طرح نخستین واژه آب،  دانش آموزان از روزهای نخست تحصیل مدیریت مصرف آب را می‌آموزند که آب مهمترین مایع زندگی است و اگر آب نباشد قادر به ادامه زندگی نخواهند بود و متحمل رنج های فراوانی می شوند و باید برای پیشگیری از این موضوع صرفه جویی و هنر آن را بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه ما در بحث تامین منابع آب شرب برای شهرها رویکرد خود را تغییر داده ایم، اظهار کرد: ما به جای مدیریت تولید دنبال مدیریت مصرف آب هستیم و روی این مهم سرمایه گذاری می کنیم.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان، ادامه داد، در جشنواره امسال پنج برنامه از جمله نواختن زنگ آب و آغاز جشنواره، دوره آموزشی معلمان در تالار آبیاران از هفته آینده، جلسه هم‌اندیشی با اولیا، دیدار چهره به چهره و برگزاری مشابه همین آیین در شهرستان ها و مسابقه نقاشی با شعار آب مساوی با زندگی برگزار می شود که تا ۱۰ آذر آثار جمع آوری می شود و ۱۰ نفر از برگزیدگان به مسابقه کشوری راه پیدا می کنند .

وی اضافه کرد: تفاهم نامه این کار بین وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است، بنابراین این جشنواره یک جشنواره کشوری است و هدف آن آموزش هایی با مفهوم مصرف صحیح آب است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.