خبرنگار وال‌استریت ژورنال اعلام کرد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به سوال او درباره زمان راه‌اندازی کانال ویژه مالی اروپا با ایران پاسخ مشخصی نداده است.

طفره رفتن موگرینی از اعلام زمان اجرای مکانیسم ویژه مالی اروپا با ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرنگار وال‌استریت ژورنال اعلام کرد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست امروز با وزرای خارجه کشورهای اروپایی به سوال او درباره زمان راه‌اندازی کانال ویژه مالی اروپا با ایران موسوم به SPV پاسخ مشخصی نداده است.

لورنس نورمن، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال، در این باره گفت: فدریکا موگرینی در پاسخ به سوال او درباره مکانیسم مالی اتحادیه اروپا برای تداوم تجارت با ایران، از اعلام زمانبندی دقیق اجرای آن خودداری کرده و تنها به گفتن این جمله اکتفا کرده است که "هرچه زودتر، بهتر".

طبق گزارش رسانه‌ها، موگرینی در ادامه در واکنش به اصرار خبرنگاران برای پاسخ‌دهی به این سوال اعلام کرد: «شما باید این سوال را از وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان بپرسید. من نمی‌توانم تاریخ دقیقی را در این خصوص اعلام کنم، فقط می‌توانم بگویم که کار [راه‌اندازی این کانال] در حال انجام است و در مسیر پیشرفت قرار دارد. 

وی همچنین در گفتگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که با مشارکت وزرای دارایی انگلیس، فرانسه و آلمان و سایر کشورهای اروپایی، این کار به زودی به نتیجه برسد.

موضوع راه‌اندازی کانال ویژه مالی اتحادیه اروپا با ایران (SPV) به آزمونی برای این اتحادیه برای اثبات جدیت خود برای حفظ برجام و ایستادن در برابر تحریم‌های آمریکا تبدیل شده است. اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود که تا پیش از بازگشت تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران (4 نوامبر-13 آبان) این کانال را راه‌اندازی خواهد کرد اما طبق اعلام رسانه‌های غربی، تاکنون هیچ کشوری از بیم تحریم‌های آمریکا حاضر به پذیرش میزبانی این کانال نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.