البرز- احمدعلی هراتی با بیان اینکه استان البرز با جمعیت بالای ۲ میلیون نفر فقط ۶۸ باب کتابخانه عمومی دارد، گفت: درتعامل خوبی که با استانداری البرز و شورای شهرکرج داریم مقرر شد تا در آینده ای نزدیک احداث کتابخانه مرکزی در دستور کار قرار بگیرد.

احداث کتابخانه مرکزی البرز در آینده‌ای نزدیک /سرانه مطالعه بالایی داریم

احمد علی هراتی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز صبح امروز (دوشنبه) در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار البرزکه در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: ۲۴ آبان ماه به نام فیلسوف بزرگ و علامه المیزان آیت الله طباطبایی و روز معلم نیز به نام استاد مطهری نام گرفت که باعث افتخار است که این روزها در خدمت علم، هنرو فرهنگ هستیم.

هراتی با بیان اینکه خداوند نیز در آغاز سخن با انسان فرمایشات خود را در کتاب قرآن توسط نبی اکرم  (ص) به دست بشریت رساند، گفت: این خود نشان از اهمیت والای کتاب وکتابخوانی دارد و بسیارارزشمند است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز خاطرنشان کرد: البرزنشینان علاقمندی به علم و دانش را به خوبی نشان داده اند چراکه سرانه مطالعه دراین استان نسبت به سایر استان ها دررتبه بالاتری قرار دارد.

وی اضافه کرد: سرانه کتاب در کشور به علل زیادی کاهش یافته است و یکی ازدلایل آن وجود شبکه های مجازی است و این سوال است که آیا فضای مجازی می تواند جای کتاب را بگیرد درحالی که هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت.

هراتی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و کتاب تعامل خوبی با شهرداریها و شورای شهر صورت گرفته است، افزود: این تعامل حکایت از آینده خوبی درحوزه کتاب و کتابخوانی دارد چراکه توسعه کتابخانه ها در شهرستان های البرز رو به رشد است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی در البرز وجود ندارد، گفت: در تعاملی که با استانداری البرز و شورای شهرکرج داریم مقرر شد تا در آینده ای نزدیک احداث کتابخانه مرکزی در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز به جشنواره اهدا کتاب که اتفاق بسیارخوبی بود اشاره کرد و گفت: با همکاری شهرداری و سازمان پسماند کرج شهروندان می توانند با تماس با شماره ۱۳۷کتاب های خود را تقدیم کتابخانه های عمومی کنند.

وی اضافه کرد: از طریق اداره پست آدرس کتابخانه ها به درب منزل می آید تا از این طریق  شهروندان کتاب ها ی خود را به کتابخانه های شهر اهدا کنند.

این مسئول به همایش شهرداران و دهیاران درموضوع کتاب وکتابخوانی اشاره کرد و گفت: این همایش که اولین بار در استان برگزار شد مقرر شد با هم اندیشی وهمیاری دهیاران و شهرداری ها برای توسعه کتابخانه های عمومی سطح شهر اقدامات خوبی صورت بگیرد.

هراتی با اعلام اینکه طرح  اهدا کتاب از ۲۴ آبان ماه آغاز و تا ۲۴ آذرماه جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در آینده ای نه چندان دور، طرح های بیشتری در این زمینه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی به اجرا درمی آید.

وی در پایان با اشاره به اینکه البرز با جمعیت بالای ۲ میلیون نفر فقط ۶۸ باب کتابخانه عمومی دارد، گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل با سایر ارگان ها به نتایج قابل قبول تری برسیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.