رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امسال 15 هزار زوج دانشجو در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی «همسفر تا بهشت» از 15 آذرماه تا اواخر اسفندماه به مدت سه روز میهمان امام رضا(ع) می‌شوند.

تشرف 15 هزار زوج دانشجو در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی به حرم رضوی / 4 میلیون دانشجو در سن ازدواج قرار دارند
به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در نشست خبری بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی طرح «همسفر تا بهشت» که با حضور اصحاب رسانه در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: بر اساس فرهنگ اسلامی جامعه‌ای سالم است که جوانان آن در اولین دوره‌های مقاطع سنی که نیاز به ازدواج و توانایی اداره یک زندگی مشترک رادارند بتوانند ازدواج کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های کشور 4 میلیون دانشجو مشغول به تحصیل هستند، افزود: دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور بین 18 تا 30 سال سن دارند که  همه آن‌ها در سن ازدواج هستند و بیشتر آن‌ها تمایل به ازدواج دارند و از تأکیدات مقام معظم رهبری است که جوانان ازدواج به هنگام داشته باشند.

وی بابیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج مشکلات زیادی ازجمله دیر فرزند آوری را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که برای جلوگیری از بالا رفتن سن ازدواج جوانان می‌توان انجام داد این است که ایجاد فرصت و فضاها را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنیم.

رستمی گفت: امسال بنا داریم که در بیست و دومین دوره از ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت  علاوه بر اقدامات فرهنگی و ترویجی که در نظر گرفتیم، نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های استان‌ها را فعال‌تر کنیم و درزمینه تسهیلات ازدواج، اسکان زوجین که تازه ازدواج کردند هم در دانشگاه‌های خودشان  اقدامات انجام شود و همچنین دوره‌های مهارتی ازدواج آسان  و دوره‌های جشن ازدواج دانشجویی بیشتر از سال‌های قبل باشد.

وی ادامه داد: از امروز ثبت‌نام دانشجویان متقاضی در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت آغاز شده است و دانشجویان تا پایان دی‌ماه می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام داشته باشند و در دوره‌های سه‌روزه مهمان امام رضا (ع) در مشهد شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به چگونگی اعزام دانشجویان متقاضی دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت گفت: پس‌ازاینکه دانشجویان در سامانه بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کردند از طریق رابطین و دبیران استانی این دوره سازمان‌دهی و اعزام می‌شوند که به‌صورت کاروانی دریکی از دوره‌های 30 گانه ما تا اواخر اسفندماه به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

رستمی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای برای زوجین شرکت‌کننده در این دوره در نظر گرفته‌ایم که از ابتدای اعزام زوجین دانشجو در دانشگاه‌های موردتکریم قرار خواهند گرفت و این تا حضورشان در مبادی وردی شهر مشهد که در پایانه مسافربری راه‌آهن و پایانه مسافربری امام رضا(ع) ادامه دارد و در مدت سه روزی که در مشهد حضور دارند نیز برنامه‌های فرهنگی و تفریحی شادی برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه پایداری ازدواج‌های دانشجویی بیشتر از سایر ازدواج‌ها است، افزود: با بررسی‌های انجام‌شده و طبق آماری که از سازمان ثبت‌احوال و اسناد کشور داریم در ازدواج‌های دانشجویی پایداری زندگی زناشویی بیشتر از سایر ازدواج‌ها است و کمترین میزان طلاق رادارند و مهارت‌های آموزشی که در این دوره‌ها به زوجین دانشجو داده می‌شود نیز تأثیر بسیار خوبی در پایداری روابط زوجین دانشجو داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد : ما در یک‌پایش که به‌صورت تصادفی بین زوج‌هایی که از طریق ازدواج دانشجویی ازدواج‌کرده بودند انجام دادیم از یک هزار و 16 نفری که پاسخگوی گوشی‌های همراهشان بودند و در ارتباط با پایداری زندگی مشترکشان سؤال کردیم، متوجه شدیم که کمتر از 2 درصد این ازدواج‌ها منجر به جدایی شده است و اکثریت آن‌ها از ازدواجشان راضی بودند.

رستمی ادامه داد: امسال 15 هزار زوج دانشجو در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت از 15 آذرماه تا اواخر اسفندماه می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.