۳۴ پروژه راه اصلی و فرعی به طول ۳۴۳ کیلومتر در استان خراسان رضوی در دست احداث است

نیازاعتبار۶۰۰ میلیارد تومانی در استان خراسان رضوی برای اتمام پروژه های راهسازی

به گزارش قدس آنلاین،  معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از ۳۴ پروژه در دست اجرای راه های اصلی و فرعی در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

محمد پارسا با اعلام این خبر گفت:  تعداد ۳۴ پروژه راه های اصلی و فرعی در دست اجرا است که طول این قراردادها ۳۴۳ کیلومتر می باشد که شامل احداث راه اصلی به میزان ۱۰ کیلومتر (قطعه ۴ الف مشهد- سرخس)، بهسازی راه به میزان ۱۲۷ کیلومتر و باند دوم به میزان ۲۰۶ کیلومتر می باشد.
وی افزود: کل قرادادها بالغ بر ۵۱۸ میلیارد تومان می باشد که جمع اعتبار پرداخت شده ۲۲۲ میلیارد بوده و اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه ها ۵۹۸ میلیارد تومان می باشد.  
پارسا اظهار داشت: متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه ها ۳۷.۴۵  درصد و مطالبات پیمانکاران ۸۵ میلیارد تومان است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، با اشاره به اینکه ۹۲.۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان از ابتدای سال ۹۷ ساخته و احداث شده است،   گفت: علاوه بر ۵۷  کیلومتر راه اصلی و فرعی بهره برداری شده در نیمه اول سال ۹۷، ۳۵.۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی نیز آماده بهره برداری است که به زودی افتتاح خواهد شد.
وی افزود: درشش ماه ابتدای سال جاری، قطعه ۳ محور تایباد- تربت حیدریه (در کیلومتر ۲۱ تا ۳۱) به طول ۴ کیلومتر، محور بردسکن- درونه به طول ۶ کیلومتر، محور رباط سنگ- کدکن به طول ۲ کیلومتر و درگز- لطف آباد به طول ۲.۵ کیلومتر آماده بهره برداری می باشد.
وی افزود: تقاطع سنگ بست با احتساب رمپ و لوپ و پل های خاص به طول ۹.۱ کیلومتر می باشد.
پارسا همچنین در خصوص سایر پروژه های آماده افتتاح افزود:  تقاطع غیرهمسطح فولاد در محور نیشابور- فیروزه، ورودی و خروجی محور قوچان به طول ۲ کیلومتر، تقاطع غیرهمسطح نشاط در محور نغندر- خادر به طول ۲.۵ کیلومتر، روسازی محور کاشمر- سه راهی شادمهر به طول ۵ کیلومتر و بهسازی محور مشهد- گلبهار به طول ۲.۵ کیلومتراز دیگر پروژه های آماده بهره برداری این اداره کل در حوزه ساخت راه ها می باشد.
پارسا در خصوص پروژه های بهره برداری شده در سال جاری نیز گفت: از ابتدای سال ۹۷ در مجموع ۵۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی به بهره برداری رسیده است.
وی در خصوص پروژه های بهره برداری شده از ابتدای سال ۹۷ گفت: باند دوم محور خواف – سلامی (با احتساب دوربرگردان) به طول ۲۵ کیلومتر، محور تایباد – دوغارون به طول ۳.۵ کیلومتر، قطعه ۱ محور تایباد – تربت جام به طول ۱۱ کیلومتر، آسفالت راه دسترسی محور درگز-کبکان – دوغایی به تونل به طول ۲.۵ کیلومتر، روکش آسفالت محور کاهک-سبزوار به همراه پل زیرگذر ریوند به طول ۱.۵ کیلومتر، روکش آسفالت محور مشهد-سرخس به طول ۲.۵ کیلومتر، محور نغندر – خادر به طول ۲.۵ کیلومتر، محور سیمان قطعه ۴ به طول ۳.۵ کیلومتر، روکش آسفالت آزادراه مشهد- باغچه به طول ۵ کیلومتر و روکش آسفالت توپکای محور گلبهار- مشهد به طول ۳.۵ کیلومتر پروژه های بهره برداری شده از ابتدای سال جاری تا کنون بوده است.
 منبع:راه و شهرسازی

  پایان پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.