«در مشهد، مافیایی ایجاد شده که سیگار تقلبی "بهمن" را که از پاکستان وارد می شود، به جای سیگار "بهمن" اصلی ساخت ایران به مردم می فروشند. از مسئولان می خواهیم به این موضوع رسیدگی کنند.»

مافیای سیگار تقلبی در بازار مشهدجولان می دهد

 
به گزارش قدس آنلاین،  توزیع سیگارهای تقلبی با برند داخلی در بازار افزایش یافته و مردم خواستار نظارت و رسیدگی مسئولان مربوط به این موضوع هستند.

کوشکی سرپرست معاونت بازاریابی و فروش شرکت دخانیات ایران در این باره به خبرنگاران گفت:کالای قاچاق در گذشته به کالایی اطلاق می شد که از مبادی خارج از کشور به صورت غیرقانونی وارد می شد. اما با تفسیر اخیر هیئت دولت و با توجه به تغییراتی که در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به وجود آمده و توسط معاون اول رئیس جمهور نیز ابلاغ شده، کالای تولید داخل نیز که بر اساس مصوبه ها و مجوزها تولید نشده باشد، به عنوان کالای قاچاق محسوب می شود. بنابراین مبارزه با قاچاق کالای دخانی که بر اساس تفسیر هیئت دولت، کالای جعلی نیز شامل آن می شود، از وظایف مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور است.

وی افزود:از سال ۹۳ سهام این شرکت بابت رد دیون دولت به صندوق بازنشستگی فولاد و سهام عدالت، واگذار شده و شرکت دخانیات نمی تواند به صورت مستقیم در بحث مبارزه با قاچاق ورود کند.  وپیرو همین موضوع، وظایف حاکمیتی نیز از این شرکت گرفته و به نهادی با عنوان «مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور» واگذار شده که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی خاطرنشان می کند:از سوی دیگر، اگرچه هر گونه کمکی در زمینه انجام گشت یا نیروی کارشناسی از ما بخواهند، دریغ نمی کنیم. اما به صورت مستقیم نمی توانیم ورود کنیم و حتی اگر خود ما نیز درباره مواردی اطلاعی کسب کنیم، موضوع را به اطلاع یگان های کاشف می رسانیم. وی خاطرنشان می کند: پس از ورود این یگان ها و ضبط کالا، ما صرفا به عنوان شاکی بخش خصوصی از این که کالای ما به صورت جعلی تولید و توزیع شده، به موضوع ورود می کنیم.

شرکت دخانیات در خصوص کالای جعلی که با برند شرکت دخانیات در بازار توزیع می شود، صرفا به عنوان یک شاکی می تواند به موضوع ورود کند.

*توزیع تنباکوی تقلبی
کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این باره می گوید: در زمینه سیگار قاچاق، کشفیات زیادی داشته ایم. اما درباره توزیع سیگار تقلبی، هنوز کاری نکرده ایم.

 مقدسی می افزاید: البته درباره توزیع تنباکوی تقلبی، گزارشی داشتیم که همراه نمایندگان شرکت دخانیات به محل مراجعه کردیم و مسائل مربوط به آن نیز پیگیری شد. وی خاطرنشان می کند: در صورتی که گزارشی در این خصوص به دست ما برسد، موضوع را پیگیری می کنیم.

 به گفته وی  نمایندگان شرکت دخانیات نیزباید همراه با بازاریاب هایشان حساسیت بیشتری به موضوع داشته باشند و موارد را به اطلاع دستگاه های نظارتی برسانند. مردم نیز در صورتی که با مواردی از این قبیل مواجه شدند، می توانند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ یا شماره پیامکی ۳۰۰۰۸۱۲۴ به اطلاع بازرسی صنعت و معدن استان برسانند.
منبع:صمت

  پایان پیام/


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.