البرز- سردار سید یوسف مولایی با اشاره به اینکه بسیج فارغ از هر گونه جناح بندی، مذهب، نگاه های سیاسی و هر گونه سلیقه ای متعلق به همه اقشار است گفت: بسیج بهترین الگو در رابطه بین هفته وحدت و بسیج است.

بسیج بهترین الگو در رابطه با وحدت است/ تشریح برنامه‌های هفته بسیج در البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار سید یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج و فرا رسیدن هفته وحدت، گفت: بزرگترین و عملی ترین عمل وحدت را بسیج می تواند جامعه عمل بپوشاند چراکه بسیج فارغ از هر گونه جناح بندی، مذهب، نگاه های سیاسی و هر گونه سلیقه ای متعلق به همه اقشار است.

وی افزود: بسیج بهترین الگو و نمونه حتی در دوران دفاع مقدس حول محور وحدت بود و بسیج وحدت را به عینیت نشان داد که این نشان دهنده رابطه معنادار بین هفته وحدت و بسیج است.

فرمانده سپاه استان البرز به تشریح روزهای هفته بسیج پرداخت و گفت: نخستین روزاز این هفته سه شنبه ۲۹ آبان ماه آغاز می شود که به نام «بسیج و مسجد محوری» نامگذاری شده  و بسیار مهم است.

وی افزود: اعتقاد براین است که بسیج از مسجد آغاز شده  و توسعه یافته است و نباید پایگاه های بسیج خارج از مساجد ایجاد شود و امام جماعت تمام مشکلات محله را در مسجد بیان کند و بسیج یکی از عناصری است که به یاری و کمک مردم محلات می شتابد.

سردار مولایی به با بیان اینکه اجرای طرح رجعت در مساجد از سال گذشته آغاز شده است، گفت: طرح محله مهربانی را از سال جاری اجرا کرده ایم که در این طرح خدمات پزشکی، حقوقی، فرهنگی و سازندگی قرار گرفته است که اجرای کارهای فرهنگ در اولویت این طرح است.

این مسئول با بیان اینکه دومین روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه «اقتصاد مقاومتی و خدمات رسانی» نامگذاری شده است، افزود: رویکرد سپاه به سمت خدمات رسانی به جامعه درهمه حوزه ها از جمله عمرانی، خدماتی، اقتصاد خانگی و... است.

سردارمولایی به طرح راه اندازی نیروگاه های کوچک خورشیدی در کل کشور اشاره کرد و گفت: خدمات رسانی نیروهای جهادی دراستان البرز انجام شده و بطور مداوم ادامه خواهد داشت.

وی افزود:خدمات رسانی ۱۷۰ گروه جهادی در مناطق محروم، اجرای ۲۵ طرح عمرانی محرومیت زدایی، افتتاح ۳۰۰ واحد خرد و خانگی اقتصاد مقاومتی، اجرای جهاد روشنایی ۵۰ نیروگاه خورشیدی، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فن آوری و مسابقات نوآوری صنعتی و دانشگاه ها ازدیگر برنامه های جهاد سازندگی می باشد.

سردار مولایی به سومین روز از هفته بسیج با عنوان «اقتدار دفاعی و امنیتی» است اشاره کرد وگفت: یکی از ابعاد کار بسیج ایجاد امنیت و توسعه و تکمیل زنجیره دفاعی و امنیتی کشوراست  که بسیج این زنجیره را کامل می کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج به طور عملیاتی خدمات اجتماعی خود را در حوزه امنیتی انجام می دهد که یکی از این خدمات طرح «گشت محله» است به طوریکه با گشت های شبانه نیروهای بسیجی تا حد زیادی امنیت به محلات برگشته است.

سردار مولایی به مراسم عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان اشاره کرد و گفت: تشدید گشت های رضویون در پایگاه های مقاومت بسیج از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه بسیج است.

 وی عنوان کرد: چهارمین روز از هفته بسیج با عنوان «معنویت و انتظار» نامگذاری شده زیرا بسیج بدون معنویت و تکیه بر اتکا معنوی نمی تواند زنده بماند و زندگی کند و سلاح بسیج زمان جنگ و بعد جنگ معنویت است.

 فرمانده سپاه استان البرز به پنجمین روز از هفته بسیج که «جهاد کبیر و استکبار ستیزی» نامگذاری شده  اشاره کرد و گفت: در این روز اجتماعات مردمی و کمپین حمایت از مردم یمن در نقاط مختلف استان راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: ششمین روز از هفته بسیج «جهاد روشنگری و تبیین» نامگذاری شده و در این روز دستاورهای ۴۰ ساله انقلاب و بسیج تبیین می شود و برگزاری نشستهای روشنگری با محوریت مطاالبات مقام معظم رهبری انجام می شود.

سردار مولایی  در پایان به آخرین روز از هفته بسیج باعنوان «بسیج و ۴۰ سال افتخار» اشاره کرد وگفت: در این روز حضور بسیج در تمام عرصه ها به درستی تبیین می شود زیرا تفکر بسیج قابل توسعه و تعمیم است د این روز حماسه وحضور بسیجیان در نواحی مقاومت معرفی می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.