رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس گفت: از دیدگاه بنده عملکرد حوزه تنظیم بازار خراسان رضوی مناسب بوده و قیمت کالاها در استان ما همین حالا هم از میانگین کشوری پایین‌تر است.

قیمت کالاها در مشهد کمتر از میانگین کشوری است
به گزارش قدس آنلاین ، محمود بنانژاد ظهر امروز در نشست خبری دومین نمایشگاه گردشگری و غذا که در سالن جلسات خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در عرصه اقتصادی و تولید ثروت ما حلقه‌های متصل به همی داریم که همه آنها دغدغه رفاه و تأمین امنیت اقتصادی مردم را دارند.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم در بخش گردشگری توان خود را افزایش دهیم می‌توان کمک زیادی به توسعه بخش اقتصادی به ویژه در شهر مشهد داشت.

رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس با بیان اینکه ما 2 نوع  کاهش ارزش پول داریم، خاطرنشان کرد: نوعی کاهش ارزش پول است که در تمام دنیا به صورت مدیریت شده رخ می‌دهد و اتفاقا برای اقتصاد بهتر است اما نوعی کاهش ارزش پول نیز وجود دارد که بدون برنامه‌ریزی بوده و سبب به وجود آمدن مشکل برای حوزه اقتصادی یک کشور می‌شود.

بنانژاد عملکرد بخش تنظیم بازار در استان خراسان رضوی را مثبت ارزیابی کرده و افزود: همین حالا نرخ کالاها در استان خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است.

وی ادامه داد: علاوه بر این نظام قیمت‌گذاری دولتی سبب به وجود آمدن برخی از مشکلات در بین کسبه شده و حتی این مسئله به جایی رسیده که افراد برای ادامه فعالیت خود انگیزه ندارند.

فرید جواهرزاده مشاور مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت حضور گردشگر گفت: آمارها نشان از این دارد که ورود گردشگران چه در بخش داخلی و چه در بخش خارجی رشد داشته و علاوه بر این شاهد حضور پررنگ مسافران عراقی در شهر مشهد هستیم.

وی ادامه داد: همچنین ما در صدد این هستیم که با تأمین زیرساخت‌های مورد نظر ورود گردشگران خارجی به کشور را افزایش دهیم اما یکی از خلاهای بزرگی که در حوزه گردشگری برای ما وجود دارد مسئله تبلیغات بوده که متأسفانه ورود ما به این حوزه برای مبارزه با تبلیغات مسموم علیه ایران و مشهد مقدس بسیار ناچیز بوده است.

مشاور مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم از ظرفیت نمایشگاه‌ها استفاده کرده و مزیت‌های گردشکری در ایران را به افراد نشان دهیم و علاوه بر این در فصل‌های غیرپیک نیز بتوانیم مسافر را به استان خراسان رضوی وارد کنیم.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.