مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت سردار شهید "علی چیت‌سازیان" در بنیاد شهید مدنی برگزار می‌شود.

مراسم سی و یکمین سالگرد شهادت سردار شهید علی چیت‌سازیان برگزار میشود

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین سردار علی چیت‌سازیان فرمانده دلاور واحد اطلاعات عملیات لشگر 32 انصارالحسین(ع) همزمان با میلاد حضرت امیرالمومنین علی(ع) در 13 رجب سال 1343 دیده به جهان گشود.

وی در عملیات مسلم بن عقیل با اینکه بیش از۱۷ سال سن نداشت ۱۴۰ نفر از نیروهای بعثی را که به اسارت رزمندگان اسلام در آمده بودند از داخل خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد و شهامت و شجاعت خود را به اثبات رساند.

این سردار سرافراز در سن 19 سالگی به دلیل لیاقت و شایستگی‌هایی که داشت توانست به تشخیص سرلشکر شهید حاج حسین همدانی، فرماندهی واحد اطلاعات عملیات لشگر 32 انصارالحسین(ع) را برعهده گیرد.

سردار شهید علی چیت سازیان سرانجام در 4 آذرماه سال 1366 در حین انجام ماموریت به آرزوی دیرین خود رسید، ردای سرخ شهادت را برتن کرد و به دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

جمله مشهور "کسی می تواند از سیم های خاردار دشمن عبور کند که از سیم‌های خاردار نفس خود گذشته باشد"، عبارت مشهور سردار شهید علی چیت‌سازیان است که با وجود گذشت سال‌ها از شهادتش، هنوز ورد زبان مردم است، جمله‌ای که حتی رهبر معظم انقلاب نیز پس از مطالعه کتاب تحسین شده " گلستان یازدهم" خاطرات "زهرا پناهی روا همسر شهید علی چیت‌سازیان"، تحت تاثیر آن قرار گرفته و چندین بار در محافل رسمی از این شهید یاد کرده  و این جمله را بیان کردند.

فرماندهی معظم کل قوا درباره "کتاب گلستان یازدهم" متنی بدین شرح را تقریظ کردند:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

این روایتی شورانگیز است از زندگی سراسر جهاد و اخلاصِ مردی که در عنفوان جوانی به مقام مردان الهی بزرگ نائل آمد، و هم در زمین و هم در ملأ اعلیٰ به عزّت رسید .. هنیئاً له.

مراسم بزرگداشت این شهید والامقام روز سه شنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۹ در بنیاد شهید مدنی به آدرس تهران، خیابان ولیعصر(عج) خیابان رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.