معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی و اشتغالزایی در این بخش طی هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 53 درصد و 52 درصد افزایش یافت.

اشتغال صنعتی خراسان رضوی بیش از 50درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین ، ابراهیم ناصری روز دوشنبه افزود: در این مدت 240 پروانه بهره برداری در حوزه فلزات اساسی، کانی غیرفلزی، صنایع غذایی و آشامیدنی، لاستیک و پلاستیک و وسیله نقلیه موتوری با سرمایه گذاری 15 هزار و 999 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای پنج هزار و 461 نفر در این استان صادر شد.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی در هفت ماه امسال از نظر صدور پروانه های بهره برداری واحدهای صنعتی بعد از استان های هرمزگان و فارس، رتبه سوم را به دست آورد.
وی گفت: براساس گزارش سامانه بهین یاب، از ابتدای امسال تاکنون 27 پروانه صنعتی در استان تعلیق شده که اغلب در زمینه مصالح ساختمانی، لوازم فلزی و تراشکاری است.
ناصری افزود: بسیاری از واحدهای تعلیق شده از قبل فعالیتی نداشتند و به دلیل جایگزین شدن واحد جدید مبادرت به ابطال پروانه کرده اند، ضمن اینکه نداشتن بازار فروش و به روزرسانی تولیدات از عمده دلایل تعطیلی این واحدها می باشد.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال 96 تاکنون هشت هزار و 410 میلیارد ریال تسهیلات به هزار و 177 واحد تولیدی کوچک و متوسط در این استان پرداخت شده است.
وی گفت: در این مدت 508 واحد تولیدی که اغلب دارای مشکلات بانکی بودند، سه هزار و 430 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند و 652 واحد صنعتی نیز چهار هزار و 790 میلیارد ریال تسهیلات از بانکها دریافت نمودند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: 17 واحد تولیدی نیز برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید خود 190 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی اظهارداشت: در این فرآیند 19 طرح نیمه تمام صنعتی در خراسان رضوی موفق به دریافت 650 میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل خط تولید شدند.
پنج هزار و 648 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 168 میلیارد و 500 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 193 هزار و 400 نفر در خراسان رضوی فعالیت دارد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.