سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در راستای آماده سازی تیم ملی افرادی هستند که خوابیده اند.

کی‌روش: اگر بخواهیم در امارات موفق شویم باید کنار هم و متحد باشیم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، کارلوس کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار برابر ونزوئلا گفت: تشکر خودمان را از فدراسیون فوتبال قطر برای و شیخ حمد  رییس فدراسیون فوتبال قطر به خاطر اینکه در بازی تیم ملی ایران برابر ونزوئلا از ما حمایت کردند تا روند آماده سازی خودمان را قبل از جام ملتها به خوبی انجام دهیم.  تشکر و قدرادنی خودمان را ازرییس و فدراسیون فوتبال قطر اعلام می کنیم.

وی در ادامه گفت: بدون شک فوتبال آسیا روزهای حساسی را پیش رو دارد و هر ۲۴ تیم برای آماده سازی در جام ملتها در حال تلاش هستند. اما همانطور که می دانید متاسفانه امکان بازی با تیم های آفریقایی وجود ندارد. همینطور تیم های اروپایی هم درگیر مسابقات لیگ اروپا هستند و به همین خاطر رابطه خوب ما با آمریکای جنوبی توانست بازیهای آماده سازی خوبی مقابل تیم هایی مانند ترینیداد و توباگوو، بولیوی و حالا ونزویلا برگزار کند. امیدوار هستیم که بازیکنان بتوانند با آماده سازی خوب و بیشتر و دو چندان برای جام ملتها آماده شوند.

کی روش در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد عملکرد درخشان تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه و میزان آمادگی ایران در راه آماده سازی مسابقات جام ملت‌ها گفت: مطمئنا تیم هایی که آماده سازی بهتری دارند می توانند نتیجه بهتری کسب کنند. تیم هایی مانند ژاپن و کره جنوبی و استرالیا فاصله زیادی از بعد توسعه و آماده سازی با سایر تیم ها دارند. در سمت دیگر هم تیم هایی مانند عربستان و امارات و قطر هم آماده سازی بسیار خوبی را انجام دادند. ضمن اینکه بازیکنان خوبی را در اختیار دارند و رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام ملتها می تواند کسب مدال را به دنبال داشته باشد و ما هم امیدوار هستیم و فکر می کنیم که می توانیم خودمان را به چهار تیم اول جام ملتها برسانیم اما قطعا تیم هایی که آماده سازی بهتری داشته باشند می توانند در این مرحله را داشته باشند.

سرمربی تیم ملی در ادامه تاکید کرد: البته چند نفری را می شناسیم که در این مدت خواب بودند ولی آماده سازی هرچه بهتر می تواند به ما کمک کند تا به آن تیم ها برسیم و البته تیم هایی مانند چین و اردن و بحرین و عمان را هم نمی توانیم فراموش کنیم حتی تیم ملی ازبکستان که تیم های بسیار خوبی دارند. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد علت انتخاب تیم ملی ونزوئلا که بازیکنانی سرشناس و خوبی که شاغل در تیم های نیوکاسل و اودینیزه و ... دارد گفت: علت انتخاب ونزوئلا این است که این تیم فوتبالی خوب و چشم نوازی را بازی می کند و بازیکنانی تکنیکی و با قدرت و توانایی بالا دارد که عده زیادی از آنها در لیگ های اروپایی مشغول به فعالیت هستند. ضمن اینکه ما می خواستیم پیشرفت فوتبال خودمان را در طول یکسال گذشته به خاطر اینکه یکسال پیش با این تیم بازی کرده بودیم مشاهده کنیم. 

کی روش افزود: تیم ملی ونزوئلا در بازی آخر خود توانست با نتیجه مساوی دیدار خود برابر ژاپن را پشت سر بگذارد و تیم ملی این کشور خیلی خوب و بازیکنان با کیفیتی دارد.

کی روش در پاسخ به سوالی در مورد سابقه مربیگری اش در ایران و حضور چند ساله در تیم ملی و آیا می توان با نتایج جام های جهانی گذشته گفت که ایران قهرمان آسیا می شود گفت:‌ اجازه دهید خیلی شفاف بگویم. جام ملتها هم همه تورنمنت های دیگر بسیار دشوار است. وقتی ایران به جام جهانی روسیه یا برزیل رفت برای شرافت و اعتبار و وجاهت تیم و ایران بازی کردیم. اما الان و در جام ملتها آمده ایم که قهرمان شویم و آمده ایم تا مقام کسب کنیم و در یک سطح دیگر بازی خواهیم کرد.

وی افزود: قطعا در این مسابقات حضور خواهیم داشت تا در کنار تیم های دیگر مانند ژاپن و استرالیا و چین و قطر و امارات بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم. قطعا جام جهانی خوبی را پشت سر گذاشتیم و تیم اول آسیا هستیم اما این به ما کمکی نخواهد کرد که در بازی بعدی برنده باشیم. کاری که دیروز انجام دادیم برای فردا ما نتیجه ای ندارد و قطر سخت مشغول آماده سازی است و عربستان و عمان و اردن و چین در حال اماده سازی سخت هستند. این مطلب را من همیشه به ایران می گویم که باید آماده سازی خوب داشته باشید. باید با تیم ملی مان و با یک حمایت و حفاظت خوب به جام ملتها پا بگذاریم. نه با این شرایط فعلی که در خانه داریم که حتی یکی از اصحاب رسانه ایران حضور ندارد. این اتفاق برای هیچ یک از تیم های ملی که می خواهند مقام بیاورند نمی افتد. از ژاپن و کره جنوبی و قطر گرفته تا امارات و دیگر تیم ها. قطعا نفاق و دو دستگی که بعضی‌ها در تلاش برای ایجاد آن در تیم ملی هستند غیر قابل قبول است و این دو دستگی باعث شرم است. 

کی روش در ادامه گفت: البته در همین لحظه افرادی هستند در طول آماده سازی تیم ملی که خوابیده اند. این فرمول مناسبی برای قهرمانی در جام ملتها نیست و ما بازیکنان و مربیان حتی با در نظر گرفتن اینکه داریم تنها این کار را انجام می دهیم ولی سر حد تلاشمان را همانطور که در برزیل و استرالیا و روسیه انجام دادیم بکار خواهیم بست و مسیرمان را با در نظر گرفتن این امر که برای مردم کارمان را انجام می دهیم ادامه خواهیم داد. 

 وی در پایان گفت: برای آن ۷۰ میلیون نفری که به خیابانها آمدند و بعد از موفقیت در جام های جهانی شادی کردند بازی خواهیم کرد. اتفاقاتی که درون خانه در حال رخ دادن است با توجه به عدم همبستگی و دودستگی بوجود آمده به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اگر بخواهیم در امارات موفق شویم باید کنار هم و متحد باشیم. پیام صریح و شفاف من این است که این مسیولیت فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان است که تلاش ها برای ایجاد شکاف درون تیم ملی را جلوگیری کنند. بازیکنان و تیم ملی فوتبال و هواداران فوتبال ایران مستحق این نیستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.