مسئول برگزاری رویداد صنعت گردشگری غذا در مشهد گفت: رویداد صنعت گردشگری غذا ۷ تا ۹ آذرماه در هتل هما یک مشهد برگزار می‌شود.

رویداد صنعت گردشگری غذا، آذر ماه در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آرزو رجب‌پور در نشست دومین نمایشگاه تخصصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در خانه صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: صنعت غذا و گردشگری دارای اهمیت است و به نوعی سومین صنعت درآمدزای کل جهان است.

وی ادامه داد: گردشگری غذا نیز در دنیا ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد و متاسفانه ایران در بخش غذای حلال و حضور آن در رنکینگ غذای حلال در ۱۰ کشور دنیا نیست و این امر بسیار قابل تامل است.

مسئول برگزاری رویداد صنعت گردشگری غذا در مشهد با بیان این که ما در کشور خود شاهد گردشگری و صنعت غذای تقویت شده‌ای هستیم، تاکید کرد: اما آنگونه که لازم است به آن پرداخته نشده است.

رجب‌پور خاطرنشان کرد: گردشگران عرب ۶‌.۵ برابر گردشگران دیگر در ایران هزینه می‌کنند و این امر برای ما بسیار ارزش آفرین است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه صنعت غذا و گردشگری از ۷ تا ۹ آذرماه در هتل هما یک برگزار خواهد شد و در روز ۲۱ آذرماه سال جاری شاهد اختتامیه این نمایشگاه خواهیم بود.

مسئول برگزاری رویداد صنعت گردشگری غذا در مشهد اضافه کرد: در این دوره از برگزاری این نمایشگاه میزبان کشورهایی نظیر قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، بنین، ترکیه، قطر، عراق، کویت، مالزی و گرجستان خواهیم بود.

رجب‌پور گفت: ما از تجار، رایزن‌های بازرگانی و اقتصادی این ۱۱ کشور دعوت به عمل آورده‌ایم و علاوه بر آن کنسولگری‌ ۴ کشور همزمان در این نمایشگاه مستقر هستند.

وی اظهار کرد: همچنین در این نمایشگاه ۵۰ غرفه فعالیت دارند و در طول برگزاری این نمایشگاه ارائه خدمات می‌کنند.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.