همدان – بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با قدردانی از استاندار سابق همدان و اهدا هدایای به فرزندان شهدای مدافع حرم کار خود را شروع کرد.

چراغ جشنواره ۲۵‌ام تئاتر کودک و نوجوان در همدان روشن شد

به گزارش قدس آنلاین،در مراسم آغازین  بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در سالن ورزشی فردوسی همدان، علیرضا درویش نژاد مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و رئیس جشنواره هدف اصلی جشنواره را ایجاد تحول در مردم عنوان و اظهار داشت: از مردم همدان و با نجابتش هم باید به دلیل حمایت همیشگی از جشنواره‌های مانند این تشکر کرد.

وی افزود: اکنون در کنار آرامگاه بوعلی‌سینا مرد نام‌آور مشرق زمین که شاخصی از خلاقیت است این جشنواره فعالتیش را آغاز کرده است و در سایه سار خلاقیت برای کودکان نشاط و پویایی ایجاد می‌شود.

استاندار سابق همدان با اظهار شادی خود گفت: اکنون به برگزاری فعالیت برنامه‌های مرتبط با کودکان و نوجوان تبدیل شده است و باید تلاش شود که جشنواره فیلم مرتبط هم مجدد به همدان برگردد.

وی همچنین گریزی هم به جانشین خود زد و اظهار داشت: او فردی علاقمند به همدان  و مردم این دیار است و برای توسعه و آبادانی آن تلاش می‌کند.

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان گفت: باید در کنار دانش رسمی و فن هنر را هم به فرزندان خود یاد دهیم  کودکان برای بهتر زیست باید حق دیدن هنر نمایش را داشته باشند و والدین باید این زمان را برای  آنان فراهم کنند.

مریم کاظمی افزود: هنر نمایش فرصت خوب دیدن زندگی را برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند تا آنها در زندگی به تنهای بتوانند بار مشکلات را بردوش بکشند و راه‌حل آن را پیدا کنند و درمانده نشوند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با تاکید بر لزوم بازنگری سیستم های آموزشی و تربیتی کودکان گفت: کودکان ما مهارت نه گفتن و کنترل خشم را ندارند.

فاضل نظری اظهار کرد: یکی از مهمترین حقوق کودکان و نوجوانان حق آموختن است اما باید چه آموختن و چگونه آموختن را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کودکان حق دارند روش های زندگی کردن را نیز بیاموزند، افزود: مساله مهارت های زندگی در فرآیند تربیت کودکان به توجه نیاز دارد.

نظری با بیان اینکه کودکان ما ریاضیات، تاریخ و جغرافیا را می آموزند اما در بعضی از مهارت ها ناتوان هستند، گفت:کودکان و نوجوانان ما مهارت کنترل خشم و نه گفتن را ندارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.