۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 630253

"وحدت" ضرورت جهان اسلام

ملک محمد علیزاده

خراسان شمالی- تحقق وحدت امت اسلامی اکنون بیش از آنکه به شعار دادن نیاز داشته باشد، به گامهای جدی و عملی محتاج است.

به گزارش قدس آنلاین، مقوله فرهنگ به تبیین بیشتری نیازمند است؛ تحقق وحدت امت اسلامی اکنون بیش از آنکه به شعار دادن نیاز داشته باشد به گامهای جدی و عملی محتاج است که در این زمینه تنها کار چندانی صورت نگرفته، بلکه حتی تاکنون جایگاه این امر حیاتی در نظام تبلیغاتی ما نیز به طور مشخص تعیین نشده است.

 البته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه از عمر پربرکت خویش به عنوان خالق هفته وحدت گامهای بسیاری را برداشته است ولی این به تنهایی کافی نیست، بلکه باید این امر جهانی شود و همه کشورهای اسلامی در راستای تقویت وحدت امت اسلامی حرکت کنند و گامهای عملی بردارند.

نکته بسیار مهمی که اکنون لازم می دانیم یادآور شویم، این است که کوتاهی در برداشتن گامهای عملی برای رسیدن به وحدت اسلامی در شرایط کنونی گناهی است نابخشودنی.

قطعناً کوتاهی هایی از این قبیل، همواره گناه محسوب می شود، اما فرق است میان آن مرحله از تاریخ که زمینه وحدت کمتر فراهم است و باید تلاش کرد تا این زمینه فراهم شود و مرحله ای مانند زمان ما که از هر نظر زمینه تحقق این هدف متعال فراهم است.

در آن زمانها کوتاهی کردن شاید از نظر بعضی ها قابل توجیه باشد ولی حالا چطور؟ حال که استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده اسلام تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه و نفاق بین صفوف مسلمین بکار بسته اند، اینک وظیفه همه مسئولان و منادیان وحدت از هر زمان سنگین تر و خطیرتر است.

جمهوری اسلامی ایران می تواند با بهره گیری از امکاناتی که دارد و با استفاده از دانشمندان ، مغزهای متفکر و افراد مصلحی که هستند، پا را از مرحله حرف و شعار فراتر بگذارد و این آرزوی دیرینه مسلمانان را برآورده سازد.

جمهوری اسلامی ایران اولین و تنها حکومت اسلامی در طول تاریخ پرفراز و نشیب مسلمانان بعد از صدر اسلام است.

دقیقا به همین دلیل است که قریب یک و نیم میلیارد مسلمان با کوله باری سنگین از رنج قرون و زخمهای عمیقی که از تفرقه و تشتت در پیکر خود احساس می کند چشم امید به این نظام الهی دوخته اند تا بلکه کاری کند که این زخمها التیام یابند و موحدین به پیاده کردن احکام خدا به روی زمین توفیق یابند.

مسئله وحدت امت اسلامی از مهمترین مسائلی است که نیازمند برداشتن گامهای بزرگ و جدی در میدان عمل است.

ابتکار تعیین هفته با عنوان هفته وحدت با توجه به زمانی که برای آن انتخاب شده یک گام عملی و ارزشمند بود که در زمان حیات بنیانگذار جمهوری اسلامی امام راحل عظیم الشان برداشته شد و مورد استقبال گرم مردم و علما و متفکرین اعم از شیعه و سنی قرار گرفت و بعد از رحلت حضرت امام (ره) با تاکیدات فراوان خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) گامهای ارزشمندی برداشته شد و کنفرانس ها- سمینارها- نشست ها- گفتگوهای زیادی برگزار شده است ولی همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرموده اند و بر این نیاز جامعه اسلامی تاکید داشته اند باید گامهای بیشتری برای تحقق وحدت اسلامی در بین مسلمانان جهان برداشت و همه دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام احساس مسئولیت کنند و خود را وقف این نیاز ضروری جهان اسلام نمایند و همواره به وحدت اسلامی در برابر قدرتهای استعماری بیندیشند، زیرا دشمنان اسلام در مسیر باطل خویش دارای وحدت هستند، بنابراین چرا نباید ما مسلمانان در راه صحیح و حق خویش با یکدیگر دارای وحدت باشیم؛ مسلمانان امکانات بسیاری از نظر نیروی انسانی – ذخایر و منابع مادی در اختیار دارند و حساس ترین منطقه استراتژیک جهان در کنترل آنهاست بنابراین اگر به صورت ید واحده باشند در آینده فرصت هر گونه کاری را از دشمنان خواهند گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.