دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی با حمایت معاونت علمی رئیس جمهور به صاحبان اثردرحوزه کسب و کارهای نوین وام ۴درصد وامکانات ایجاد بازارکار می دهد.

 حمایت از دانشجویان خراسانی صاحب ایده با پرداخت تسهیلات کم بهره و ایجاد بازارکار

به گزارش قدس آنلاین، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی در حاشیه مراسم افتتاحیه همایش کارآفرینی و جشنواره حرکت -که در هتل پارس مشهد انجام شد،- گفت:حمایت از آثار برگزیده و کمک برای حمایت از کالای ایرانی و اشتغالزایی دانشجویان دانش آموخته رشته های کاربردی از مهمترین اهداف  این دانشگاه است.

مرتضی تشکری افزود: بر اساس تصمیم وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری به افرادی که طرح های موفق کارآفرینی ارائه کنند بصورت ویژه برای تبدیل ایده به محصول حمایت می شوند و پرداخت تسهیلات با بهره ۴ درصد در برنامه حمایتی این دانشگاه قرار گرفته است.

*اشتغالزایی بالای ۷۰ درصدی در دانشگاه علمی و کاربردی

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی درپاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره میزان اشتغال فارغ التحصیلان و ورود آنان به بازار کار در رشته تحصیلی شان اظهار داشت:  نرخ اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی به طور متوسط بالای ۷۰ درصد است امافقط ۵۰ درصد این دانشجویان در رشته ای که تحصیل کرده اند موفق به راه اندازی کسب و کار می شوند.

وی با بیان اینکه باید با حمایت دانشجویان و منتقدان فرهنگی و حوزه اشتغال در این باره تلاش شود، یادآور شد: کارگروههایی برای رفع مشکلات اشتغال دانشجویان تشکیل شده و قرار است به نقطه ای برسیم که بیشترین درصد اشتغال دانشجویان در رشته های تحصیلی شان رقم بخورد.

این مقام دانشگاهی خراسان رضوی در ادامه توضیح داد: البته شاخص اشتغال به کار در این دانشگاه نسبت  به رشته ها متفاوت است  چنانچه در حوزه کشاورزی نرخ اشتغال بالای ۸۰ درصد هم ثبت شده است.

*کلینیک رایگان مشاوره اشتغال و کارآفرینی

 رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی  یاد آور شد: غرفه های این نمایشگاه ارائه دهنده محصولات در حوزه مشاغل خانگی، فضای کسب و کار، رشته شغل‌های دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی و کارآفرینان برتر و دستاوردهای علمی و پژوهشی است و همه کار آفرینان می توانند در این زمینه مشاوره های لازم را دریافت کنند.

تشکری بیان کرد: در پایان این همایش کارآفرینان برتر این نمایشگاه نیز معرفی می شوند و کلینیک مشاوره اشتغال و کارآفرینی در حاشیه نمایشگاه به صورت رایگان خدمات  فنی و علمی برای راه اندازی کسب و کار های سود آور و فناورانه را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

* حرکت جشنواره  به سوی اشتغالزایی با ۹۴۶ اثر دانشجویی

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی با اشاره به جشنواره درون دانشگاهی حرکت اظهار کرد: هدف جشنواره ملی درون دانشگاهی حرکت تجلیل از برگزیدگان خالق آثار و دستاوردهای علمی جشنواره و رونق بخشی به خلاقیتهای دانشجویان در انجمنهای علمی دانشگاهی است.  

تشکری  با بیان این که  ۲۰ واحد علمی کاربردی استانی از سراسر کشور در جشنواره حرکت حضور دارند، اظهار کرد: ۹۴۶ اثر از دانشجویان این واحدها به دبیرخانه جشنواره ارائه شد، ۸۷۶ اثر مورد داوری قرار گرفت و ۸۱ اثر برگزیده شد.  

*روز آمد بودن موضوع آثار ارائه شده

وی موضوع آثار ارائه شده به این جشنواره را 'انجمنهای علمی برتر، فعالیتهای علمی خلاقانه، نشریه، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع، کارآفرینی و بخش ویژه با موضوع آب و محیط زیست' در قالب پنج گروه علمی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاوزی و هنر و معماری ذکر و بیان کرد: بیشترین آثار برگزیده مربوط به واحدهای استانهای تهران، البرز، اصفهان، خوزستان و مرکزی است.  

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اهداف نمایشگاه و جشنواره حرکت نیز بیان کرد: چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی وششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در حال برگزاری است وتشویق به اشتغالزایی و ایجاد محتوای مهارتی برای کارآفرینان این جشنواره اعلام شده است.

*شرکت ۴۷واحد علمی کاربردی و موسسه درنمایشگاه اشتغال

مرتضی تشکری افزود: نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی نیز ۲۲ واحد علمی کاربردی و ۲۵ موسسه، شرکت  و بنگاه اقتصادی خراسان رضوی با هدف زمینه سازی برای اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و پیوند بین صنعت و دانشگاه حضور دارند.

وی گفت: در حاشیه این نمایشگاه نیز شش کارگاه آموزشی با موضوع 'کارگاههای کشاورزی نوین، تهیه و تدوین طرح کسب و کار، ایده یابی برای خلق محصول جدید، شناسایی فرصتهای جدید کسب و کار، نحوه ارائه طرح به سرمایه گذار و ایده یابی و کارآفرینی موفق در بازار دارای نوسان' توسط مراکز علمی کاربردی و شرکت مهددانش پارسیان در حال برگزاری است.  

چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی و ششمین جشنواره ملی درون دانشگاهی حرکت دانشگاه علمی کاربردی تا پایان امروز در هتل پارس مشهد  در حال برگزاری است.
 پایان پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.