البرز- معصومه ابتکار ‌با بیان اینکه مسئولان اقتصادی نظام مظلوم واقع‌شده‌اند، گفت: دستگاه دیپلماسی وبانک مرکزی برای حل مشکلات اقتصادی تلاش می‌کنند تا مراودات ما با کشورهای دیگر برقرار باشد.

مسئولان اقتصادی نظام مظلوم واقع‌شده‌اند/ ضرورت ترویج سبک زندگی ایرانی در بازار کشور

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده عصر دوشنبه در نشست سراسری تخصصی مشاوران و بانوان کارآفرین صنایع کوچک و متوسط شهرک های صنعتی کشور در استانداری البرز، اظهار کرد: وزارت صنعت توجه مهم و جدی به اشتغال بانوان و کارآفرین دارد که جای تقدیر است.

وی افزود: بانوان کارآفرین با حس مسئولیت اجتماعی تلاش ویژه‌ای دارند چراکه یکی از رویکردهای جدی رئیس‌جمهور حمایت از بخش تولید، کارآفرینان و صنعت گران است.

ابتکار با بیان اینکه برای اجرای این برنامه ها تدابیری اندیشیده شده تا واحدهای موجود حمایت شوند، گفت:‌برای انجام فعالیت های اقتصادی رشد ۴۵ برابری فعالیت بانوان حاصل همین توجه‌هاست.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد:طی نشستی مشترک با وزیر صنعت مقررشده است میز خدمت ویژه زنان کارآفرین ایجاد شود ‌و آقای شریعتمداری این مهم را پیگیری می‌کند.

ابتکار با اشاره به اینکه زنان ازنظر دسترسی به اطلاعات و برخی مقامات مسئول با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: بایستی این مهم مرتفع شود چراکه نقش فعالیت زنان در رشد اقتصادی کشور و توسعه اشتغال بر کسی پوشیده نیست و دولت توجه ویژه‌ای به زنان در حوزه اقتصادی دارد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده  با بیان اینکه  برای حل مشکلات زنان کارآفرینان راه‌حل‌هایی ارائه‌شده است، گفت: ریشه بسیاری از مشکلات اعمال تحریم‌های جدید و خروج آمریکا از برجام است.

وی اضافه کرد: دولت، دستگاه دیپلماسی و بانک مرکزی برای حل این مشکلات تلاش می‌کنند تا مراودات ما با کشورهای دیگر برقرار باشد.

ابتکار بابیان اینکه رویکرد دولت حمایت از واحدهای تولیدی است، گفت: موضوعات مطرح‌شده اعم از مسائل و مشکلات کارآفرینان با بانک‌ها، مشکلات تأمین مواد اولیه و غیره به دستگاه‌ها ارجاع داده می شود.

وی در ادامه گفت: از ورود بسیاری از کالاها جلوگیری شده و در  حاضر درحال تلاش برای ترویج سبک زندگی ایرانی در بازار هستیم.

این مسئول ترویج زندگی به سبک ایرانی را منوط به مشارکت مردم و فعالان اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و گفت: باید برای حمایت از کالای ایرانی تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌هایی در حمایت از زنان کارآفرین، اقتصاد مقاومتی و تأمین مالی فراگیر در دستور کار قرار ‌گرفته است.

 معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه طرح هایی برای ستاد اقتصاد مقاومتی ایجادشده است، افزود: یکی از رویکردهای ما حمایت از تولید و کالای ایرانی است و زن ایرانی در این موضوع نقش کلیدی دارد.

وی در پایان ‌گفت: مسئولان اقتصادی نظام مظلوم واقع‌شده‌اند چراکه همه باید برای پیشرفت کشور تلاش کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.