نایب رئیس کمیته بین ‌المللی صلیب سرخ گفت: آموزش پیشگیری از خطرات مین برای اتباع افغانستان در ایران تاکنون با موفقیت اجرا شده است.

آموزش خطرات مین در ایران موفق است

به گزارش قدس آنلاین، گیلس کاربونیئر در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در مشهد افزود: با توجه به سابقه جنگ در افغانستان و وجود خطرات مین، این آموزشها در ایران به اتباع آن کشور افغان موجب می شود تا بتوانند در بازگشت به کشورشان از آسیب در این زمینه محافظت شوند.

وی ادامه داد: بهره ‌گیری دو هزار و ۴۰۰ نفر اتباع افغانستان از آموزشهای مقابله با خطرات مین در مرکز دوغارون هلال احمر واقع در مرز شرقی خراسان رضوی قابل توجه است. نایب رئیس کمیته بین ‌المللی صلیب سرخ عملکرد جمعیت هلال احمر خراسان رضوی را خوب و موثر توصیف و بیان کرد: اعتبار کلانشهر مشهد ویژه و بین ‌المللی محسوب می شود و می توان این شهر را واجد ظرفیتهای بشردوستانه دانست.

وی گفت: در کنار پروژه آموزشهای آگاهی از خطرات مین به اتباع افغانستان، ارائه خدمات بهداشت اولیه و آموزشهای لازم برای اتباع آن کشور ساکن در منطقه گلشهر مشهد نیز شایسته قدردانی است. موضوع توانبخشی فیزیکی قربانیان مین و معلولان ناشی از انفجارهای جنگی نیز بسیار مهم است.

او از همکاری موثر ایران در حمایت از اتباع مهاجر افغانستان قدردانی و بیان کرد: فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی خوبی در افغانستان در حال انجام است و پروژه‌های کوچک فراوانی در آن کشور برای کمک به معلولان‌ داریم تا بتوانند روی پای خود بایستند که همراهی ایران در این زمینه سازنده و موثر است.

کاربونیئر همچنین به دیدارش با دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: بسیار تحت تاثیر فعالیتهای هلال احمر ایران قرار گرفته ام. رئیس نمایندگی کمیته بین ‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران نیز در این دیدار گفت: سعی بر این است که با حضور کارشناسان کشورهای مختلف آموخته ‌های خود را در زمینه اقدامات بشردوستانه در مناطق نیازمند به اشتراک بگذاریم.

مارک آخرمن افزود: جمعیت هلال احمر در هر کشوری نخستین همکار ما محسوب می شود. هرچند که لازم است با برخی مراجع دیگر کشورها مانند وزارت امور خارجه نیز در تعامل باشیم. وی به دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: با وجود محدودیتهایی که وجود دارد سعی می‌ کنیم هر کجا نیاز به خدمات بشردوستانه و کمک به مردم باشد از ظرفیتهای کشورهای توانمندی مانند ایران بهره جوییم.

رئیس نمایندگی کمیته بین ‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران با ابراز رضایت از همکاری با هلال احمر خراسان رضوی، این استان و به خصوص مشهد را داری ظرفیتی فراملی و جهانی دانست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.