توسط معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی کتابی کاربردی برای زنان خانه‌دار با عنوان «کارِ خانه و خانه کار» منتشر شد.

«کارِ خانه و خانه کار» کتابی کاربردی برای زنان خانه‌دار

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «کارِ خانه و خانه کار» صد و سی و یکمین کتاب از مجموعه کتاب‌های رهنما است که به همت اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نشر و در اختیار علاقه‌مندان گذاشته شد.
این اثر در پی پاسخ به سوالات «از منظر اسلام، خانه‌داری و کارِ خانگی برای زنان چه اهمیت و ارزشی دارد؟»، «مبنای تقسیم کارِخانه و بیرون خانه، میان زن و شوهر چیست؟»، «آثار ارزشی و تربیتی همیاری یا مشارکت مردان در کار خانه چیست؟»، «مقصود از مشاغل خانگی چیست و برای زنان چه مزیتی دارد؟» و «علل خانه‌گریزی گروهی از زنان و ترجیح مشاغل بیرونی بر کار خانه چیست؟» با قلم توانای «فرج‌الله هدایت‌نیا» و با کوشش محمد حسین‌پور امینی و ارزیابی علمی حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی در چهار فصل جمع‌بندی شده و در قالب قطع جیبی به چاپ رسیده است.
عناوینی مانند «جایگاه ارزشی خانه‌داری و کارِ خانگی»، «کارِ خانگی در سیره اهل بیت(ع)»، «علل گریز از کارِ خانه»، «سخنی با زنان شاغل» از جمله سر فصل‌هایی است که نویسنده کتاب «کارِ خانه و خانه کار» به آن پرداخته است.
همچنین نویسنده این اثر، مطالبی را پیرامون مباحثی همچون «خانه‌داری در اسلام»، «ارزش کارِ خانگی»، «اصل تقسیم کار میان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)»، «خانه‌داری و کارِ خانگی در سیره حضرت فاطمه(س)»، «مشارکت حضرت علی(ع) در کارِ خانه»، «قدرنشناسی مردان»، «خساست مردان»، «تاثیرپذیری زنان از اندیشه‌های فمنیستی، «مزایای مشاغل خانگی برای زنان»، «ترجیح مصالح خانواده بر امور شغلی» و... بیان کرده است.
مجموعه کتابچه‌های رهنما با محوریت باورها، آیین زندگی، احکام و حرم‌شناسی با رویکرد بیان مطالبی متنوع در عرصه‌های فرهنگی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی و بر مبنای آموزه‌های دینی از سوی اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی طراحی و در مناسبت‌های مختلف منتشر می‌شود که کتاب «کارِ خانه و خانه کار» از جمله آن تولیدات است.
یادآوری می‌شود؛ در طول سال محصولات فرهنگی متنوع و جذابی در قالب‌های مختلف از جمله کتاب با موضوعات مرتبط با مناسبت‌های متفاوت از سوی معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی تهیه و به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) ارائه می‌شود.
 منبع: آستان نیوز
 پایان پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.