مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم یادواره شهدای دانش آموز ناحیه چهار مشهد که در سالن همایش‌های شهید حاتمی برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز اظهارداشت: باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و در زندگی از آن‌ها به عنوان الگوهای رفتاری استفاده کنیم.

  «همکلاسی آسمانی» در ناحیه ۴ مشهد

 قاسمعلی خدابنده در این مراسم که تحت عنوان «همکلاسی آسمانی» با هدف بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد برگزار شد، عنوان کرد: در تاریخ همه ملت‌ها کسانی هستند که از آن‌ها به عنوان اسطوره یاد می‌شود و با توجه به نوع ارزش‌ها در آن جامعه به عنوان الگوهای شاخص معرفی می‌شوند. در کشور ما نیز با توجه به ارزش‌های معنوی و الهی الگوها و نمونه‌هایی داریم که باید به نسل‌های بعدی معرفی نماییم. ما باید کسانی که در راه خدا در جهاد شرکت کردند و جان خود را نثار کردند تا امنیت را به مردم هدیه دهند پاس داریم و آن‌ها را به عنوان الگو معرفی کنیم و رفتار آن‌ها را در بین مردم اشاعه دهیم.

وی صبر و بردباری در برابر مشکلات، یقین، عدل و عدالت گستری و جهاد در راه خدا را چهار رکن اصلی ایمان برشمرد و گفت: اگر فردی مجموع این شاخص‌ها را داشته باشد فردی مؤمن و با ایمان است و قطعاً شهدای گرانقدر ما نشان دادند که همه این شاخص‌ها را داشتند.

خدابنده گفت: نقل کمالات شهدا نقش تربیتی دارد و به معنای الگوسازی تربیتی است و لذا بزرگداشت شهدا که یک پیام و درس قرآنی است یک ارزش محسوب می‌شود.

در پایان این مراسم از خانواده‌های معزز شهدای دانش آموز ناحیه چهار مشهد و همچنین جانبازان سرافراز اسلام تجلیل به عمل آمد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.