خبرگزاری رویترز بامداد سه شنبه گزارش داد که با وجود تلاش ها برای آتش بس در شهر الحدیده یمن، جنگنده های عربستان مناطقی از این شهر را بمباران کردند.

حملات هوایی عربستان به الحدیده یمن از سرگرفته شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ساکنان شهر الحدیده به این خبرگزاری گفتند: جنگنده های عربستان شامگاه دوشنبه مواضعی را در این شهر بمباران کردند.

براساس گزارش شاهدان عینی، جنگنده های عربستان بیش از ۱۰ نوبت مناطقی را در شهر الحدیده بمباران کردند.

ساکنان شهر الحدیده به رویترز گفتند: مناطقی درحومه این شهر نیز شاهد درگیری بوده و صدای شلیک گلوله و موشک به گوش می رسد.

این درحالی است که طی روزهای گذشته ائتلاف عربی آمریکایی به سرکردگی عربستان سعودی اعلام کرده بود که حملات خود برای اشغال بندر الحدیده در غرب این کشور را متوقف کرده است.

درحالی خبرها از تداوم حملات عربستان به شهر الحدیده حکایت دارد که پیش تر مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ابراز امیدواری کرده بود که طرف های درگیر با پایبندی به آتش بس در مذاکرات آتی صلح که قرار است به زودی در سوئد برگزار شود، شرکت کنند.

حملاتی که ائتلاف سعودی از سپتامبر گذشته (مهرماه) آغاز کرد، دومین دور از حملات گسترده به الحدیده بود که با هدف وادار کردن انصارالله به پذیرش شروط تحمیلی ریاض و هم پیمانانش صورت گرفت.

عربستان ۲۳ خردادماه گذشته نیز، نخستین دور از حملات خود به بندر الحدیده برای تصرف آن را آغاز کرد که این تلاش ها با مقاومت ارتش و کمیته های مردمی یمن به شکست انجامید و راه به جایی نبرد.

درگیری های یمن که عربستان از سال ۲۰۱۵ با حملات هوایی رسما دخالت خود را در آن آغاز کرد، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان اعلام شد، به گونه ای که ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کل جمعیت ۲۹ میلیونی این کشور، نیازمند کمک رسانی فوری هستند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.