مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تمامی شهرستانهای بالای ۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی دارای مرکز اورژانس اجتماعی هستند.

۲۰ شهرستان خراسان رضوی دارای مرکز اورژانس اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا پوریوسف صبح سه شنبه در دیدار با فرماندار باخرز اظهار کرد:در اورژانس اجتماعی شهرستان که افتتاح شده است افراد و کارشناسان زبده و فرهیخته‌ای حضور دارند و در مجموع، تیم خوبی در این مرکز به مردم خدمت می‌کنند.

وی افزود:در مدتی که این مرکز فعالیت می‌کرده خدمات خوبی در زمینه‌ی پیشگیری از کودک‌آزاری، همسرآزاری، بحران‌های خانوادگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد بر خانواده داشته است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: در سال گذشته اورژانس اجتماعی در ۱۱ شهرستان راه‌اندازی شد و امروز که شاهد راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی باخرز بودیم می‌توانیم بگوییم که کل شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر استان که تعداد آنها ۲۰ شهرستان می‌باشد دارای اورژانس اجتماعی هستند.

وی گفت:با افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی باخرز و کمپ ترک اعتیاد بهشت سلامت در روستای ارزنه این شهرستان، گام‌های مهمی در راه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان برداشته شده است.با اینکه جمعیت هدف خاص بهزیستی در این شهرستان حدود ۴ هزار نفر هستند اما کل جمعیت شهرستان هدف برنامه‌های پیشگیری بهزیستی محسوب می‌شوند.

پور یوسف تاکید کرد: در سال گذشته مستمری‌های مددجویان افزایش سه برابری داشته است و امسال نیز تعداد مددجویان مستمری‌بگیر نسبت به سال قبل دو برابر شده یعنی افزایش صد در صدی را شاهد بوده است که تصمیم جدی بهزیستی در زمینه مبارزه با فقر را نشان می‌دهد.

همچنین در این جلسه فرماندار باخرز نیز اظهار کرد: امنیت جامعه نباید با نیروهای قهری تأمین شود بلکه سازمان‌های مسؤول باید امنیت اجتماعی را با شیوه‌های اجتماعی تأمین نمایند و اگر سازمان‌های اجرایی وظایف و مسؤولیت‌های خود را به خوبی انجام دهند فشار بر جمعیت هدف بهزیستی کاهش می‌یابد.

احمد شافعی گفت: شهرستان باخرز زمینه‌های خوبی برای مشارکت دارد و فرمانداری تلاش می‌کند دستگاه‌ها را در این زمینه هماهنگ کند تا شورای مشارکت‌های بهزیستی به نتایج بهتری دست یابد.

وی از عدم وجود سمن‌ها در این شهرستان ابراز گلایه کرد و گفت: در تلاش هستیم که سازمان‌های مردم نهاد وارد فعالیت شده و به دولت کمک کنند.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.