معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی گفت: پانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

پانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان‌رضوی در مشهد برگزار می‌شود
به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر ظهر امروز در نشست خبری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: پانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی همزمان با آیین گشایش نمایشگاه کتاب در تاریخ 2 آذر و ساعت 17:30 در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: خراسان رضوی پس از تهران بیشترین آثار منتشره در کشور و همه ساله با حدود 4 هزار عنوان کتاب رتبه دوم در کشور  را دارد که این امر می‌طلبد ترویج فرهنگ کتابخوانی از قوام بیشتری برخودار باشد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: امسال 2831 عنوان کتاب به دبیرخانه جشنواره انتخاب کتاب سال استان یا موضوعات دین، ادبیات، کلیات علوم اجتماعی، علوم تربیتی، هنر، کودک و نوجوان، تاریخ و جغرافیا، اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف و  ایثار و شهادت رسیده که در نهایت 3 کتاب به عنوان برگزیده و 3 کتاب به‌عنوان قابل تقدیر منتخب می‌شوند. 

تحفه‌گر درباره بن‌های کتاب نمایشگاه گفت امسال بن‌های کتاب با 20 درصد تخفیف در نظرگرفته شده که عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند همچنین بین 10 تا 20 درصد تخفیف نیز ناشران کتب برای نمایشگاه درنظر گرفتند که در نتیجه شهروندان می‌توانند با استفاده از بن کتاب از تخفیف 40 درصدی بهره‌مند شود.  

وی ادامه داد: در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد، سالن فردوسی به کتاب‌های عمومی، سالن عطار به کتاب‌های دانشگاهی،آموزشی، زبان، هنر و بین‌الملل، سالن بهار به رسانه‌های دیجیتال، سالن ابوسعید برای دوستداران کتاب و رسانه‌ها و مطبوعات، سالن مولوی به کودک و نوجوان و سالن بی 2 به توزیع بن کتاب اختصاص یافته و سرای اهل قلم در بخش 8 ضلعی نمایشگاه قرار می‌گیرد.

 معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی درباره برخی از ناشرانی که در نمایشگاه‌های استانی شرکت نمی‌کنند، گفت: ترتیباتی دادیم که توسط ناشران و نمایندگان دیگر حضور داشته باشند تا نمایشگاه کتاب مشهد امسال تنوع بیشتری دارد و بیش از گذشته مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. 

تحفه‌گر خاطرنشان کرد: امسال نظارت جدی در زمینه عرضه کتبی با عنوان قاچاق یا کتابی که خارج از ضابطه معمول به چاپ رسیده است، داریم و با متخلفین برخورد می‌کنیم. بطور کلی کتاب و کتابخوانی یک زنجیره است که شامل از مولف، ناشر، کتابفروش و جامعه هدف می‌شود و باید برای هرکدام از این حلقه‌های برنامه‌ریزی کرد و ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برنامه‌های متعددی در این راستا در طی سال داریم.

در ادامه سید اسماعیل هاشمی؛ مسئول فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان رضوی همزمان با نمایشگاه کتاب کشهد، اظهار داشت: در سالن بهار نمایشگاه بین‌المللی مشهد بیش از 30 غرفه به موسساتی که در فضای مجازی فعالیت دارند اختصاص یافته است که موضوعاتی نظیر تولید محتوا، رسانه‌ها و نشر برخط و برگزاری هرشب یک همایش تخصصی در حوزه سواد رسانه‌ای، کسب و کار اینترنتی، خانواده و فضای وب و شبکه‌های اجتماعی را در برنامه داریم.

وی افزود: همچنین در پنجمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان رضوی به طور میانگین هرشب دو تولید جدید در عرصه فضای وب رونمایی می‌شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.