خوزستان- میرعبدالرضا حاجتی از اساسی ترین فعالیت بسیج و سپاه در استان را پرداخت وام به مبلغ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۲هزار و ۵۰۰ خانوار برای کارآفرینی نام برد.

پرداخت وام هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی برای ۲ هزار و ۵۰۰ کارآفرین استان

به گزارش قدس آنلاین؛ در نشست خبری هفته بسیج که امروز ۲۹ آبان برگزار شد، معاون اجرایی سپاه ولی عصر؛ میرعبدالرضا مراد حاجتی معاون اجرایی سپاه ولی عصر استان خوزستان، با بیان اینکه بسیج مظهر ایستادگی و وحدت است، عنوان کرد: ۴۰ سال در مقابل ابرقدرتها ایستادگی کرده و همزمان هم در تمام عرضه ها پیشرفت کردیم، یکی از شاخص های ما مبارزه با دولتمردان آمریکایی است که احساس سروری دنیا را به خاطر داشتن بمب اتم و تکنولوژی برتر دارند، دشمنان ما با پروپاگاندا و دلارهای خود به کمک شبکه های خود فروخته ماهواره ای قصد فریب مردم برای تلقین ناکارآمدی نظام را دارند که موفق نبوده اند.

بسیج فرزند خلف انقلاب است

میر عبدالرضا حاجتی با اشاره به اینکه خوزستان  پایگاه استراتژیک منطقه است و بسیج خوزستان در حوزه های سخت در کنار آن است، عنوان کرد: بسیج امروز سختی های مردم را می بیند و تغییر موقعیت می دهد و در تمام حوزه ها حضور دارد، بسیج فرزند خلف انقلاب است و پایه های استکبار دنیا را به لرزه در می آورد..

وی درباره برنامه های پایگاه که از ۲۹ آبان آغاز و تا ۵ آذر «هفته بسیج» ادامه دارد، گفت: هزار  و ۷۱۹ برنامه توسط پایگاه ها، حوزه ها و نواحی بسیج انجام می شود که شامل برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج، ایستگاه های صلواتی، نمایش و اردوهای پاییزی، سخنرانی مدارس و مراکز شرکتها، پیاده روی خانوادگی در بخش ساحلی کیانپارس، نماز وحدت آفرین جمعه،  دیدار با خانواده های شهدای تروریستی و غبار روبی مزار شهدا با حضور نیروهای مسلح و بسیج هستند..

خدمات پزشکی رایگان بسیج

حاجتی اتفاق خاص سال جدید در زمینه بسیج را مسجد محوری، خواند و اظهار کرد: ۱۰۰۰ پزشک در مسجد و در خوزستان با نام تیم "شهید رهنمون" همراه پرستار روانشناس در روستاهای کم برخوردارحضور می یابند که تا به امروز ۱۵ هزارو ۸۵۰ نفر را ویزیت کرده اند.

وی افزود: علاوه بر آن ۴ تیم تخصصی نیز ۲ هزار نفر را ویزیت کرده و در زمینه های،چشم و قلب به صورت رایگان آنها را به مراکز درمانی انتقال می دهند.

حاجتی درباره طرح ویزیت رایگان در مساجد نیز توضیح داد: ۲۵ تیم حدود ۵ هزار و ۲۴۵ نفر را تحت پوشش قرار داده و همزمان در مدارس برای بررسی سلامت  ۳ هزار و ۶۷۵ نفر ۱۵ تیم اعزام شده اند.

ساخت ۱۳۵ مسکن برای محرومین

معاون اجرایی سپاه فعالیت این ارگان در حوزه اقتصاد مقاومتی را چنین یاد آور شد: کارهای عمرانی در جهت رفع محرومیت زدایی با  همکاری کمیته امداد انجام شده تا ۱۳۵ مورد احداث مسکن مددجویان در  سال جدید برای نیازمندان تهیه شود، علاوه بر آن ۴۷ مورد تعمیر مسکن و احداث ۳ پل روستایی و ۵ مجموعه ورزشی روباز نیز در دستو کار قرار گرفت.

وی در حوزه فرهنگی و بسته های فرهنگی بسیج برای ۱۱۰ مسجد در استان خوزستان، میزان ۲۰۰ مورد جهیزیه،  ۲ هزار و ۵۰۰ سبد معیشیتی و ۳ هزار بسته لوازم التحریر، هزار بسته ورزشی برای دانش آموزان و ۳هزار و ۵۰۰ بسته ورزشی برای تیم های روستایی را بر شمرد.

سرهنگ حاجتی برای به ثمر رسیدن تلاش جهادگران بسیج، ایجاد یک گروه ثابت جهادی برای هر روستایی را لازم شمرد و اضافه کرد: بر این اساس ما گروه های ۵ ساله ای را تعیین کرده ایم تا آوردهای خود در روستاها را طراحی کرده و در بازدیدهای روستایی بررسی کنند.

۳۹۰ پروژه با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریالی

او از اساسی ترین فعالیت بسیج و سپاه، پرداخت وام به مبلغ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۲هزار و ۵۰۰ خانواده  را نام برد و تصریح کرد: ۳۹۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریالی آورده های سراسر استان در دستور کار گروه های جهادی قرار گرفته که ۲۰۰ هکتار بیابان زدایی جزئی از این اقدامات است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.