۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 630387

مراسم بزرگداشت هفته وحدت ظهر امروز در فضایی معنوی که با حضور علمای شیعه و سنی و اقشار مذهبی در مزار شیخ احمد جامی جشن وحدت برگزار شد.

تربت جام معطر به عطر وحدت شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امام جمعه تربت جام در این مراسم با تاکید بر اینکه اسلام با تمام مذاهبش شیرین است گفت: جامعه ما مشکل فرقه ای ندارد و آنچه که اکنون مناطق تلفیقی همچون تربت جام را آزار می دهد  مشکل بیکاری و معیشتی است نه قومی و مذهبی، و لازم است مسئولین  شهرستان به این مشکلات موجود توجه داشته باشند تا مطرح کردن مسائل مذهبی.
حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد طاهری افزود: باید همه اقوام و مذاهب دایره اسلام را وسیع ببیند تا دشمنان نتواند در بین صفوف مسلمین رخنه ایجاد کند و وحدت در جامعه به خصوص در این منطقه میوه شیرینی است که باید حفظ شود تا آفت نگیرد.
وی گفت: وجود حوزه علمیه های شیعه و سنی در تربت جام یک نعمت است که می تواند از ناهنجاریهای موجود جلوگیری کند و هر کدام از این طلاب نقش انکار ناپذیری در حفظ ارزش ها جامعه خواهد داشت.
وی افزود: وحدت در جامعه می تواند   توطئه‌های دشمنان را خنثی نماید تا سیاست های انگلیسی در جامعه ایجاد نشود.
امام جمعه اهل سنت تربت جام  گفت: مردم شیعه و اهل سنت تربت جام در عمل نشان دادند که  پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع) الگوی آنان هستند و با پیروزی انقلاب وحدت مردم دو. چندان شده است و اکنون مقام معظم رهبری، برای جامعه ایرانی و اسلامی نیز وحدت و اخوت است.
مولوی شرف الدین جام الاحمدی در ادامه افزود: وحدت توسط نیاکان ما به ارث رسیده است و لازم است این وحدت در منطقه حفظ شود و تاکید مقام معظم رهبری، برای جامعه ایرانی و اسلامی نیز وحدت و اخوت است.

فرماندار تربت جام همچنین با حضور در این مراسم معنوی به نقش وحدت در منطقه اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد در این هفته بر اهمیت یکدلی و همبستگی در جهان اسلام تاکید و دغدغه‌ها و چالش‌های موجود نیز به نقد و بررسی نخبگان و بزرگان دینی گذاشته شود.
مرتضی  حمیدی اظهارداشت: هفته وحدت نماد همبستگی ملی و پرهیز از اختلافات جزئی است چرا که همه ما در پی هدفی والاتر هستیم، پس باید صمیمیت، همدلی، تعامل و تفاهم را مبتنی بر آیات اهلی در جامعه ترویج دهیم و وحدت‌مان را در مقابل دشمنان اسلام تحکیم ببخشیم.
وی گفت:مردم ولایت مدار شیعه و اهل سنت تربت جام، برادرانه در کنار هم زندگی می کنند و این خود الگویی برای جامعه است و این شهرستان پایتخت وحدت در کشورمان به شمار می آید.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.