پس از افزایش فشارهای بین‌المللی در خصوص وخامت اوضاع انسانی وافزایش گرسنگی مردم یمن در نتیجه جنگ ریاض و ابوظبی، عربستان و امارات اعلام کردند، ۵۰۰ میلیون دلار در این خصوص هزینه خواهند کرد.

وعده کمک مالی  ۵۰۰ میلیون دلاری عربستان و امارات به اقتصاد یمن

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عبدالله الربیعه» مدیر مرکز کمک‌رسانی ملک سلمان و «جمعه بریم الهاشمی» وزیر امور همکاری‌ بین‌المللی امارات طی یک کنفرانس خبری از کمک ۵۰۰ میلیون دلاری به یمن خبر دادند.

به گزارش العربیه، الهاشمی مدعی شد که این کمک، برای تأمین غذای ۱۰ الی ۱۲ میلیون یمنی هزینه خواهد شد. الربیعه نیز گفت که ریاض با سازمان‌های بین‌المللی برای رساندن کمک‌ها به نیازمندان یمنی همکاری خواهد کرد.

کمک دو کشور مهاجم به یمن، در حالی صورت می‌گیرد که در هفته‌های گذشته، حجم انتقادات و درخواست‌های کشورها و رسانه‌های غربی از ائتلاف سعودی-اماراتی برای پایان دادن به جنگ افزایشی محسوس داشته است.

نکته حائز اهمیت این است که کمک‌های سعودی و اماراتی و تمامی کمک‌هایی که از سوی کشورهای غربی به یمن می‌شود، به جای پرداخت به بانک مرکزی یمن در صنعاء به شعبه شهر «عدن» پرداخت می‌شود که در اختیار ائتلاف سعودی-اماراتی قرار دارد و این در حالی است که بیشتر جمعیت یمن در مناطق تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی ساکن هستند.

«محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن  در تاریخ ۱۷ مهر گذشته در خصوص کمک‌های ادعایی عربستان و امارات به یمن گفت: «می‌گویند ۱۱.۱۸ میلیادر دلار به یمن کمک کرده‌اند، این کمک‌ها کجاست؟ در کجا هزینه و خرج شده است؟ چه کسی آن را به غارت برده است؟ چرا این مبلغ به ثبات ارزش ریال کمکی نکرد؟».

از جمعیت نزدیک به ۳۰ میلیونی این کشور، ۱۳ میلیون نفر نیاز به کمک فوری و اورژانسی دارند. «دیوید بیسلی» رئیس برنامه جهانی غذا در نشست شورای امنیت، روز جمعه گذشته، گفت که «جهان باید در خصوص اوضاع فاجعه‌بار یمن شرمسار باشد.»

از آنجا که یمن در محاصره عربستان و امارات است، بیماران یمنی توان دریافت به موقع دارو یا اعزام به خارج از کشور را ندارند و تاکنون هزاران یمنی از آغاز جنگ در بهار ۱۳۹۴، به دلیل محاصره جان‌ باخته‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.