مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی گفت:حضور کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مرزهای مشترک ایران وافغانستان باید تقویت شود.

حضور کمیته صلیب سرخ در مرزهای مشترک ایران وافغانستان تقویت شود

به گزارش قدس آنلاین ، سید مجتبی احمدی ظهر سه شنبه در دیدار بانائب رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اظهار کرد: بیش از ۳۰ میلیون زائر سالانه به مشهد وارد می شوند و ازدحام زائران رضوی در ایام نوروز و تابستان و دهه آخر صفر باعث نگرانی نیست و بلکه به این موضوع افتخار می‌کنیم.

وی افزود: در دهه آخر صفر امسال بیش از سه میلیون زائر به مشهد مقدس آمدند که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار زائر پیاده به این شهر مشرف شدند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد:ظرفیت زائرپذیری مکه و منا و عرفات در ایام حج تمتع  حدود سه میلیون نفر است اما در مشهد در بازه ۱۵ روزه نوروز نیز گاهی تا حدود ۶ میلیون زائر به این شهر می‌آیند و هیچ مشکل و نقصانی نیست چرا که خدمت به این زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) باعث افتخار همگان است.

وی گفت: مشارکت هلال احمر ۱۶ استان در طرح«همسفران خورشید»امسال برای خدمت به زائران پیاده یک اتفاق بسیار مهم بود و  یک هزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبان، امدادگران و جوانان هلال احمر در ایام شهادت امام رضا(ع) در محورهای مواصلاتی مشهد در خدمت زائران بودند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی تاکید کرد:حضور فعال کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در کشورهای مختلف دنیا و در مخاصمات امیدبخش مردم است و در این منطقه و با توجه به شرایط می‌بایست تقویت شود.

وی افزود: تاب‌آوری عمومی مردم در افغانستان با توجه به فقدان ثبات لازم در حاکمیت این کشور همچنان پایین به نظر می‌رسد لذا حمایت‌ها از مردم آسیب‌دیده و رنجور افغانستان باید ادامه داشته باشد.

 احمدی تصریح کرد:در سفر اخیر رئیس جمعیت هلال احمر ایران به افغانستان توافقاتی خوبی حاصل شد و اجرای پروژه آگاهی از خطرات مین در تایباد و مرز دوغارون زمینه تعامل و همکاری خوبی را با این کشور فراهم آورده و تاکنون ثمرات بسیاری داشته است.

وی بیان کرد:تشکیل مدیریت بحران در اماکن متبرکه آستان قدس رضوی، ظرفیت امدادرسانی در حوادث احتمالی در بارگاه امام هشتم(ع) را بالاتر برده که اقدام بسیار ارزشمندی است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.