حواله توزیع کاغذ بر اساس مصوبه پنجمین جلسه کارگروه کاغذ از ابتدای آذر سال جاری ز طریق سامانه توزیع کاغذ صادر می‌شود.

صدور حواله توزیع کاغذ از اول آذر از طریق سامانه توزیع

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در پنجمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ که با حضور حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر و رئیس کارگروه، همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و دبیر کارگروه و اعضای کارگروه ساماندهی کاغذ برگزار شد، مقرر شد ترخیص کاغذ در مراکز گمرکی کشور صرفاً منوط به تأییدیه کارگروه ساماندهی کاغذ و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت بر حسب نوع مصرف آن در شبکه توزیع صورت پذیرد.

مصوبات پنجمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ به شرح زیر است:

۱- ترخیص کاغذ در مراکز گمرکی کشور صرفا منوط به تاییدیه کارگروه ساماندهی کاغذ و یا وزارت صنعت ،معدن و تجارت بر حسب نوع مصرف آن در شبکه توزیع  صورت پذیرد.

۲- میزان موجودی کاغذ در انبارهای تولیدکنندگان و عمومی توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارائه شد. مقررشد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ،قیمت های اعلامی به واردکنندگان را به دبیرخانه کارگروه ساماندهی کاغذ ارائه دهد، ضمنا میزان موجودی انبارهای آنها نیز به کارگروه اعلام شود.

۳- مقرر شد معاونت های فرهنگی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ،فهرست توزیع کاغذ و اطلاعات مربوط به متقاضیان را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام نمایند.

۴- با توجه به همکاری فعال نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی در این کارگروه ،مقرر شد بانک مرکزی در روند تأمین ارز متقاضیان واردات کاغذ تسریع نمایند.

۵- به دلیل قرار گرفتن زینک در ردیف کالاهای اساسی ، مقرر شد صلاحیت متقاضیان وارد کننده زینک در این کارگروه مورد رسیدگی قرار گیرد.

۶- دموی سامانه توزیع کاغذ ارائه شد. در حال حاضر تقاضای ناشران و مطبوعات در این سامانه پذیرش می شود. مقرر شد فلوچارت بخش «واردکنندگان» در این سامانه تا روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۸/۳۰ به اعضا برای اظهار نظر ارسال شود. بدیهی است صدور حواله از روز اول آذر از طریق این سامانه صورت می‌پذیرد.

۷- با توجه به گزارش مدیر کل امور مطبوعات و خبرگزاری های در خصوص عدم وجود مشکل در تامین کاغذ روزنامه و در خواست همکاری در تامین کاغذ مورد نیاز مجلات ،مقرر شد انجمن وارد کنندگان کاغذ مقوا و فرآورده های سلولزی ایران ،نسبت به تامین کاغذ چاپ و تحریر  نشریات و مجلات با هماهنگی اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی اقدام نماید.

۸- سازمان حمایت تعداد معدودی از  متقاضیان واردات دارای پرونده شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان دارند ،لیست آنان جهت بررسی استعلام شود.

۹- به منظور قیمت‌گذاری محموله‌های وارداتی، مقرر شد کمیته‌ای با حضور سید محمدرضا دربندی مدیر کل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، احمد کمالی‌نژاد نماینده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، فرشاد ابراهیمی رئیس اداره نساجی و سلولزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، محمد حیدری نماینده تشکل‌های مطبوعاتی، محمود آموزگار رئیس هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، سیدحسن میر باقری رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان کاغذ مقوا و فرآورده‌های سلولزی ایران، مهدی اسماعیلی‌راد مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران آشنا تشکیل شود. این کمیته مدل قیمت‌گذاری را حداکثر تا دهم آذر به کارگروه ارائه دهد.

۱۰-  اختصاص ارز نیمایی به کاغذ و خروج این کالا از ارز یارانه‌ای توسط آموزگار پیشنهاد و مقرر شد کمیته فوق در اولین جلسه خود بررسی و به کارگروه گزارش دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.