دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: این جشنواره با برگزاری اختتامیه به پایان نمی‌رسد.

 اختتامیه، آخرین ایستگاه جشنواره فیلم مقاومت نیست

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سومین نشست رسانه‌ای جشنواره فیلم مقاومت، صبح امروز سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه با حضور محمد خزاعی، دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در موسسه اسوه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کامران ملکی که مدیریت جلسه را برعهده داشت، گفت: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، با وجود کمبود بودجه، بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود. مراسم امسال را در حال برگزار می‌کنیم که غمگین هستیم؛ غمگین برای برخی از یارانی که دیگر آن‌ها را در کنارمان نداریم. 

وی ادامه داد: امسال نکوداشت یارانمان را می‌گیریم، یارانی که طی سال‌ها همواره همراه ما بودند. یادمان نمی‌رود یدالله صمدی را که همیشه در کنار ما بودند، یادمان نمی‌رود تلاش‌های حبیب‌الله کاسه‌ساز را، یادمان نمی‌رود، یادمان نمی‌رود حمید آخوندی را و یادمان نمی‌رود ضیاءالدین دری را. امروز می‌خواهیم پوستر جشنواره فیلم مقاومت را با یاد این عزیزان رونمایی کنیم.

همسر مرحوم حمید آخوندی در این مراسم بیان کرد: آقای آخوندی همواره مرد عمل بودند و به هیچ عنوان حرفی که نتواند آن را عملی کند، به زبان نمی‌آورد. امیدوارم که خداوند روح همه رفتگان را رحمت کند.

بنفشه صمدی در این مراسم گفت: تشکر می‌کنم از آقای خزاعی که نه تنها در حال حاضر بلکه در زمانی که پدرم در بستر بیماری بود نیز به فکرم پدرم بودند و برای او ارزش قائل می‌شدند. فکر نمی‌کنم که نیاز باشد که درباره پدرم صحبت کنم، چرا که همه او را می‌شناسند. هنوز زندگی کردن بدون پدرم را نیاموخته‌ام.

محمد خزاعی درباره نکوداشت‌های جشنواره مقاومت گفت: ما افراد عزیزی را در این سال‌ها از دست دادیم. من همیشه علاقه‌مند به آقای صمدی بودم. فراموش نمی‌کنیم تلاش‌های آقای کاسه ساز را که یکی از پایه‌گذارهای جریان سینمای انقلاب بودند. خاطرم هست در برخی مواقع سینما گران به جای مراجعه به خانه سینما به دفتر آقای کاسه ساز مراجعه می‌کرد. قطعاً آقای ضیاءالدین دری از ذهن‌ها فراموش نمی‌شود. همیشه در ذهن ما خواهند ماند. آقای آخوندی همکار من بودند و همیشه از او می‌آموختم، آقای آخوندی خیریه‌ای را راه‌اندازی کرده بودند و شبانه به نیازمندان کمک می‌کردند.

یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره مقاومت بیان کرد: جشنواره فیلم مقاومت از روز دوشنبه ۵ آذرماه افتتاحیه خود را در تالار وحدت برگزار کرده و جمعه روز ۹ آذر در برج میلاد تهران، اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: جشنواره فیلم مقاومت امسال در چندین استان کشور نیز برگزار می‌شود. بعد از جشنواره از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ آذر ماه هفته فیلم مقاومت در لبنان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش ملی ما در بخش برگزار می‌شود که مستند، فیلم بلند، فیلم کوتاه و... خواهد. بخش جلوگاه نور جشنواره مقاومت در مراسم افتتاحیه جوایز خود را اهدا می‌کند. ۲۴ فیلم از ۲۳ کشور به جشنواره راه پیدا کرده‌اند که در این جمع کشورهای آمریکا، سوریه، عراق، ترکیه و روسیه از جمله کشورهایی است که در این جشنواره فیلم دارند. یکی از برنامه‌های دیگر این جشنواره کمپین حمایت سینماگران از مردم یمن خواهد بود، همانطور که می‌دانید نسل کشی بسیار ناراحت کننده‌ای در یمن در حال وقوع است.

دبیر جشنواره مقاومت بیان کرد: ما باید دایره تنوع مضامین را در سینمای مقاومت گسترش بدهیم، امروز سینماگر انقلابی باید مطالبه‌گر باشد. یک سینماگر انقلابی باید در جهت پیشرفت کشورش مطالبه‌گر باشد. کثرت مضامین در این دوره از جشنواره بسیار گسترده است. این جشنواره، جایی است که باید صدای مظلومان را به جهان برساند. خیلی از فیلمسازان به عنوان فیلمساز مستقل به سمت آثار دغدغه‌مند می‌روند؛ اما هیچ رسانه‌ای برای نمایش آثارشان ندارند، ما سعی می‌کنیم که به اینگونه آثار توجه داشته باشیم.

وی افزود: خاطرم هست که در دوره‌های قبل فیلمسازی آمریکایی درباره ۱۱ سپتامبر فیلم ساخته بود؛ اما نمی‌گذاشتند آن را در آمریکا نمایش دهند، ما این اثر را به نمایش در آوردیم. امروز دنیا می‌خواهد صدای اینگونه فیلمسازان را به جایی نرسد و یکی از وظایف ما کشف این فیلم‌ها و نمایش آنها در جشنواره مقاومت است. آقای چامسکی برای جشنواره ما پیام فرستاد و این یعنی جشنواره مقاومت، جشنواره بسیار تاثیرگذاری است. جشنواره فیلم مقاومت برای انیگونه فیلمسازها پایگاه ویژه‌ای شده است.

خزاعی خاطر نشان کرد: برخی از جشنواره‌ها بعد از اختتامیه به پایان می‌رسند؛ اما جشنواره مقاومت به هیچ عنوان اینگونه نیست، جشنواره فیلم مقاومت تازه کار خود را بعد از جشنواره آغاز می‌کند. امسال چهره سال مقاومت در این جشنواره معرفی می‌شود. ما چهره‌های بسیاری داریم که در عرصه مقاومت فعالیت دارند. چهره مقاومت سال ۲۰۱۸ در مراسم اختتامیه معرفی می‌شوند. از بازیگر فیلم بازمانده دعوت کرده‌ایم که از سوریه به ایران خواهند آمد.

وی ادامه داد: بعد از جشنواره نیز نشست‌هایی را برگزار خواهیم کرد که در این نشست‌ها گفته خواهد شد که چطور می‌توانیم مباحث مقاومت را ارائه کنیم. از همه رسانه‌ها که همواره در کنار ما بودند تشکر می‌کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.