بهروز مرادی گفت: ۱۲ طرح مهم در بخش های آب و خاک مرزی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در دست اجرا داریم.

استفاده از فاینانس در دو سد "رودبار" و "چمشیر"

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بهروز مرادی سرپرست شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، با بیان اینکه در بخش ساخت نیروگاه های برقآبی مهم‌ترین سدی که در حال حاضر می سازیم سد و نیروگاه سر دشت است که برای تابستان آینده نیروگاه آن به ظرفیت ۳۰ مگاوات به مدار می آید.

وی ادامه داد:سد بختیاری یکی دیگر از سدهای مهمی است که به صورت فاینانس اجرا می شود و از سرمایه گذار بخش خصوصی در ساخت آن استفاده می کنیم و طرح کارون ۲ را نیز با کمک بخش خصوصی و با استفاده از تبصره ۱۹ خواهیم ساخت.

به این ترتیب از میان ۱۲ طرح در دست اجرا ؛ درچهار طرح از فاینانس خارجی استفاده می شود که تمام مجوزهای آن دریافت شده که شامل سدهای بختیاری، خرسان ۳ ، تلمبه ذخیره ای رودبار و تلمبه ذخیره ای سد آزاد است.

سرپرست شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: در دو سد رودبار و چمشیر که در مرحله پایانی ساخت آن قرار داریم نیز از فاینانس خارجی استفاده کردیم که ارزش سرمایه گذاری خارجی هر کدام از آنها بالغ بر ۷۰۰ میلیون یورو است.

زیرساخت های استفاده از فاینانس در سایر طرح های در دست اجرا نیز انجام شده است و قراردادهای آن را نهایی کرده ایم.

به گفته این مقام مسوول در تابستان امسال دو واحد ۷۵ مگاوات نیروگاه برق آبی داریان در زمان پیک مصرف به مدار آمد به همین دلیل فقط ۳۰ درصد از تولید برق نیروگاه های تحت مدیریت شرکت ما کاهش یافت.

این در حالی است که سال آینده نیز قرار است نیروگاه برق آبی چمشیر به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات وارد مدار شود و نیروگاه های کوچک و متوسط نیز با ظرفیت ۱۰ تا ۲۰ مگاوات با استفاده از تبصره ۱۹ با همکاری بخش خصوصی تا پیک ۹۸ وارد مدار می شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.