رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی و مشهد از ایجاد پژوهشکده نماز در این دانشگاه خبر داد.

ایجاد پژوهشکده نماز در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد/لزوم مستند سازی برنامه‌های اقامه نماز در دانشگاه

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ملک‌نژاد، صبح امروز در مراسم چهارمین اجلاس سالانه نماز مجموعه نیروهای فرهنگی و امامان جماعت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی با عنوان «بایستگی‌های نماز و نماز جماعت» بر انجام فعالیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در مسائل مربوط به نماز تأکید کرد.

وی گفت: البته کارهای سخت‌افزاری مانند فضای مناسب برای نماز خانه و مساجد واحدهای دانشگاهی خراسان‌رضوی انجام پذیرفته و قابل قبول است؛ اما در خصوص مسائل نرم‌افزاری باید به مسائل تحقیقی و تولید محتوی بیشتر پرداخته شود.

ملک‌نژاد با تأکید بر ایجاد پژوهشکده نماز در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: هدف از ایجاد این پژوهشکده  پرداختن به مسائل مربوط به نماز از منظرهای مختلف از جمله بحث نماز از لحاظ بهداشت، تأثیر بر طول عمر، خواب و ... است تا  نتایج آن در ترویج  و توسعه فرهنگ نماز مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس واحد مشهد با بیان اینکه اقبال عمومی به نماز در دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر از سایر دانشگاه‌هاست، اظهار کرد: دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است؛ بنابراین از همه برنامه‌هایی که باعث توسعه این فریضه دینی می‌شود، حمایت می‌کنیم.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه تبیین جایگاه واقعی نماز وظیفه ماست، گفت: امروز بهتر از هر زمان دیگری زمان ترویج شعائر اسلامی است.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب افزود: برنامه‌های خوبی درامر اقامه نماز در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است که بایستی مستند سازی شود.

مسئول ستاد اقامه نماز استان خراسان‌رضوی هم در این نشست در خصوص تفاوت بندگی و بردگی توضیحاتی داد و گفت: اگر مدار فعالیت انسان به شخصیت وی ارزش افزوده دهد، بندگی است و در غیر این‌صورت انسان دچار بردگی شده است.

  حجت الاسلام  امرالله سبحانی‌نیا بر انجام کارهای فرهنگی و معیارسازی و مستندسازی  آنها تأکید کرد.

در این اجلاس دو جلسه آموزشی با عنوان‌های روانشناسی ارتباط و تبلیغ برای جذب به نماز و چگونه مواجهه شدن مسئولان با احکام مستحدثه برای امامان جماعت و نیروهای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد.

در این مراسم احکام اعضای کمیته نظارت و ارزشیابی فعالیت‌های ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی اهدا شد و از مدیران ستاد اقامه نماز واحدهای تربت حیدریه، قوچان و مشهد به‌عنوان ستاد اقامه نماز برتر در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی تجلیل شد.
منبع: آنا
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.