در صورت توافق دایملر به منظور همکاری در زمینه تولید ون الکتریکی مرسدس بنز اسپرینتر، احتمالاً تسلا از این ون برای ناوگان خدمات سیار استفاده خواهد کرد.

تسلا و مرسدس بنز در تولید ون برقی eSprinter همکاری خواهند کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مدل فعلی ون الکتریکی مرسدس بنز اسپرینتر (eSprinter) شعاع حرکتی چندان مناسبی ندارد؛ این موضوع که به‌دلیل ظرفیت باتری است، در صورتی تغییر خواهد کرد که تسلا بادایملر همکاری کند. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز مدتی پیش به این مورد اشاره کرد: 

به احتمال زیاد از ون مرسدس بنز اسپرینتر (بدون باتری، سیستم محرکه یا فناوری محاسبه) متعلق به دایملر در ناوگان خدمات سیار تسلا استفاده کنیم. البته شاید هم تمام کار را دایملر انجام دهد و سپس آن را تحویل بگیریم. با این همه تفاوت زیادی در ساختار خودروی الکتریکی در هر دو حالت اتفاق نمی‌افتد. فهرست اولویت‌های ما تولید تسلا مدل Y، کاشی‌های (پنل)‌ سقفی خورشیدی، وانت پیکاپ، کامیون تسلا سمی ورودستر است. 

Elon Musk Tesla / ایلان ماسک تسلا

ایلان ماسک در توئیتر اعلام کرد که احتمال همکاری با دایملر برای پروژه ون الکتریکی مرسدس بنز اسپرینتر و استفاده از آن به‌عنوان بخشی از ناوگان خدمات سیار تسلا وجود دارد؛ اما در صورتی که چنین توافقی شکل بگیرد، احتمالاً به‌صورت پیوسته و طولانی‌مدت خواهد بود. 

ایلان ماسک در توئیتی دیگر این‌طور گفت:

کار مشترک با دایملر-مرسدس برای تولید ون الکتریکی اسپرینتر جالب به نظر می‌رسد. این یک ون عالی خواهد بود و ما چنین کاری را حتماً امتحان می‌کنیم. 

Mercedes-Benz eSprinter / ون الکتریکی مرسدس بنز اسپرینتر

هم‌اکنون مرسدس بنز ون برقی eSprinter را به بازار عرضه می‌کند. eSprinter نوعی ون الکتریکی داخل شهری با شعاع حرکتی پایین است که به‌طور عمده در ناوگان حمل‌ونقل و تحویل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به نظر می‌رسد که با بهره‌گیری از تخصص و پشتیبانی فنی تسلا در زمینه باتری، ظرفیت باتری مرسدس بنز اسپرینتر به همراه شعاع حرکتی افزایش خواهد یافت. 

ون الکتریکی اسپرینتر تسلا-مرسدس بنز به پکیج باتری ۲۰۰ کیلووات‌ ساعت مجهز می‌شود و می‌تواند بخش جدیدی در کلاس کاری ون ایجاد کند. ون الکتریکی جدید با شعاع حرکتی بالا، قابلیت جابجایی مسافر و بار طراحی خواهد شد. البته هنوز اشاره‌ای به نسخه ون کمپر (ون تفریحی)‌ مرسدس بنز اسپرینتر نشده است، که نقطه برجسته این ون برقی به شمار می‌رود. 

Mercedes-Benz eSprinter / ون الکتریکی مرسدس بنز اسپرینتر

مشخصات مرسدس بنز eSprinter:

  • باتری ۴۱.۴ کیلووات ساعت یا باتری ۵۵ کیلووات ساعت 
  • شعاع حرکتی ۱۱۵ کیلومتر با باتری ۴۱ کیلو وات ساعت و حدود ۱۵۰ کیلومتر با باتری ۵۵ کیلووات ساعت در شرایط نامطلوب
  • ظرفیت حمل بار ۹۰۰ کیلوگرم (باتری ۵۵ کیلووات ساعت) یا ۱۰۴۰ کیلوگرم (باتری ۴۱ کیلووات ساعت) و حداکثر حجم بار محموله ۱۰.۵ متر مکعب 
  • ۱۱۲ اسب بخار (۸۴ کیلووات) و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور
  • بیشینه سرعت ۸۰ کیلومتربرساعت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش شعاع حرکتی (البته می‌توان بدون توجه به انرژی، بیشینه سرعت را تا ۱۲۰ کیلومتربرساعت نیز افزایش داد)

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.