رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نقش موثر اعضای هیات علمی در ارتقاء جایگاه دانشگاه در مجامع علمی و بین المللی اظهار کرد: در این میان دانشکده داروسازی نقش ویژه ای در کسب این موفقیت ها داشته است.

دانشکده داروسازی نقش موثری در ارتقاء جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته است

   
به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا دارابی در دیدار با اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی با بیان اینکه جایگاه ممتاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد نتیجه تلاش و مجاهدت اعضای هیات علمی از ابتدای تاسیس تا کنون بوده است خاطر نشان کرد: این دانشگاه ضمن کسب رتبه های برتر در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، شرایط ممتازی را در رتبه بندی های وبومتریک، تایمز و شانگهای کسب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر تلاش و همت اعضای هیات علمی در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نبود به طور حتم نمی توانستیم این جایگاه را در کشور پیدا کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در لیست دانشمندان برتر یک درصد جهان قرار دارند خاطر نشان کرد: ۵ نفر از این  دانشمندان در دانشکده داروسازی فعال هستند که این نشان دهنده موفقیت این دانشکده در حوزه علم و پژوهش است.

وی با بیان اینکه ماحصل تلاش و فعالیت تمامی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای خدمت به مردم است خاطر نشان کرد: در کنار امر درمان، حوزه دارو نیز  که نقش موثری در درمان دارد و تلاش اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی به طور مستقیم در سلامت مردم در ارتباط است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تشکیلات بیمارستان ها سال گذشته به اتمام رسید و در حال حاضر تشکیلات دانشکده های زیر پوشش در حال بروز رسانی است خاطر نشان کرد: بر این اساس این برنامه که با نظارت وزارت بهداشت انجام می شود تشکیلات دانشکده ها برای بیست سال آینده پیش بینی خواهد شد.  

دکتر دارابی به اعتبارات سالانه پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و اظهار کرد: سالانه حدود ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص می یابد که این میزان نسبت به تعداد اعضای هیات علمی کافی نیست به همین منظور با وزارت بهداشت برای تامین اعتبارات پژوهشی مکاتبه شده است.
منبع:  وب دا
  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.