فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن سهند و زیردریایی فاتح طی هفته آینده رونمایی می‌شود.

رونمایی از ناوشکن سهند و زیردریایی فاتح در هفته آینده

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی دریایی برگزار شد، اظهارداشت: ۷ آذرماه روز خلق حماسه و افتخار بزرگی برای نیروهای مسلح به ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که حماسه بزرگی را در دفاع مقدس خلق کردند.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش در اوایل جنگ حماسه‌ای را خلق کرد که طومار نیروی بعثی در دریا به نوعی پیچیده شد که در طول جنگ دیگر آثاری از آنها مشاهده نشد.

دریادار خانزادی گفت: هفته آینده شاهد الحاق یک ناوشکن جدید با نام «سهند» و با ظرفیت‌های بالاتر از جماران و توانایی حمل بالگردهای بزرگ‌ و سامانه‌های موشکی و جنگنده‌های به‌روز شده به ناوگان جنوب نسروی دریایی ارتش خواهیم بود.

همچنین علاوه بر ناوشکن سهند، هفته آینده ما شاهد الحاق اولین زیردریایی کلاس متوسط و تماما ایرانی «فاتح» به ناوگان جنوب کشور خواهیم بود که با قابلیت‌های ویژه‌ خود، یک غافلگیری برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.

امیر خانزادی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: تحریم بحث جدیدی نیست؛ امروز بیش از چهل سال است که تحریم می‌شویم. تحریم‌ها به ما آموخت که روی پای خودمان بایستیم و برای برقراری امنیت‌مان نباید به قدرت‌های دیگر وابستگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کار تعمیر و نگهداری تمام تجهیزات پیشرفته نیروی دریایی، توسط خودمان انجام می‌شود، تصریح کرد: با وجود اینکه فکر می‌کردند تحریم موحب توقف صنعت نیروی دریایی می‌شود، اما اینطور نشد و زیردریایی طارق با توان بیشتر به ناوگان اضافه شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره همکاری ارتش و سپاه گفت: طی جلساتی که با سردار تنگسیری داشته‌ایم، تعامل و توافق‌ خوبی صورت گرفته است و امروز، نیروی دریایی ارتش و سپاه،
ید واحده‌ و مشت محکم ایران در دریا محسوب می‌شوند.

خانزادی تصریح کرد: ما نه‌تنها اختلافی با هم نداریم بلکه هرچه پیش می‌رویم هماهنگ‌تر می‌شویم‌.

وی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: چیزی به نام ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز نداریم. نیروی دریایی سپاه، متولی امنیت در خلیج فارس است و به خوبی این کار را انجام داده است؛ به نحوی که یک نمونه از ناامنی هم در این منطقه نداشته‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امنیت در تمام آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی به طور کامل برقرار است، تصریح کرد: این کار، به‌طور کاملاً مستقل و بدون هیچ کمک فرامرزی  صورت می‌گیرد.

خانزادی درباره تعامل با نیروهای سایر کشورها گفت: کسانی که ما را به عنوان قدرت مطلق منطقه پذیرفته‌اند و طی سال‌های اخیر، شیطنتی از آن‌ها سر نزده، با آن‌ها روابط دوستانه خود را حفظ می‌کنیم و این همکاری تا جایی ادامه خواهد داشت که آنها سامانه دفاعی دریایی جمهوری اسلامی را به عنوان بازیگر مستقل منطقه بینند و حضورشان در منطقه، صرفاً برای همکاری جهت تامین امنیت باشد.

وی ادامه داد: چنانچه حضور نیروهای فرامرزی امنیت منطقه را به خطر بیاندازد، هیچ نیازی به حضور آن‌ها نیست.

خانزادی تاکید کرد: برای تمام مناطق تحت حاکمیت‌مان و نیز اقیانوس هند و آب‌های مجاور، هیچ نیازی به نیروهای خارجی نیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره توسعه سواحل  مکران گفت: توسعه مکران با تدبیر و نگاه بلند مقام معظّم رهبری از سر گرفته شد و اکنون حرکت شتابانی را برای توسعه تجربه می‌کند.

خانزادی ادامه داد: نه‌تنها استقرار ارتش موجب توسعه مکران شده بلکه مجموعه دولت و سایر ارگان‌های خصوصی غیرخصوصی در این منطقه حضور دارند و برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در مکران به خوبی در حال فراهم شدن است، تصریح کرد: تحریم هم هیچ تاثیری در پیشرفت مکران ندارد چرا که از ظرفیت‌های بومی در توسعه این منطقه استفاده می‌شود.

خانزادی تصریح کرد: اگر سفری به مکران داشته باشید متوجه خواهید شد که چهره مکران نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است و موجب محکم‌تر شدن همگرایی و پیوند مردم منطقه با نظام شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در گذشته همواره برای تجهیزات، دست‌مان به سوی کشورهای خارجی دراز بود، اظهار داشت: امروز نه‌تنها دستمان به سمت هیچ کشوری دراز نیست بلکه حاضر هستیم تجهیزات منطقه و فراتر از آن را نیز تامین کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.