البرز- محمد صالحی نیا با اشاره به اینکه تعداد ۹۷۸ شهرک صنعتی در کشور وجود دارد، گفت: ۷۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی متوسط و کوچک در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳۳ هزار واحد فعال هستند.

۳۳ هزار واحد صنعتی کوچک در کشور فعال است/ تامین مواد اولیه مشکل اصلی تولید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع در بازدید از نمایشگاه توانمندی تولیدی و صنعتی که در استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد، گفت: بالای ۹۰ درصد از این صنایع متوسط و کوچک هستند.

وی افزود: درصدد هستیم به سمت تولید مستقیم کالاها پیش برویم، چراکه در تولید مواد اولیه لوازم خانگی و ماشین آلات و تجهیزات مختلف ممکن است کمی با مشکل مواجه باشیم که در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: بخش اعظم واحدهای تولیدی کشور دارای پتانسیل های صادراتی هستند که بیشتر آنها را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند.

‌این مسئول با بیان اینکه شرکت های تولیدی نیاز عمده زیرساختی دارند که باید برای واحدهای تولیدی زیرساخت سازی کنیم، گفت: باید فضایی ایجاد کنیم که در بخش های مختلف بتوانند با صنایع بزرگ و متوسط همکاری کنند.

صالحی نیا گفت: تولیدکنندگان در تامین نقدینگی مشکل دارند و باید از مسیرها و گام هایی که در قالب سیاست های دولت است استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از تسهیلاتی که مورد نیاز است باید ایجاد شود که این ها در قالب مصوباتی در کارگروه های مختلفی پیش بینی شده است و به واسطه این پیش بینی ها باید اقدام شود.

صالحی نیا با بیان اینکه تامین مواد اولیه با شرایط مناسب را در دستور کار داریم، گفت: خیلی از واحد های تولیدی استان البرز واحد هایی هستند که می توانند مواد اولیه تولید کنند و می توانیم تامین مواد اولیه را از آنها ایجاد کنیم.

این مسئول  حمایت از واحد های تولیدی کوچک و متوسط را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به شرایط امروز، کمی با تامین مواد اولیه با مشکلاتی مواجه هستیم و این مهم موجب شده است که در عرضه کالا با مشکلاتی روبه رو شویم.

معاون وزیر با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا با مشکلاتی مواجه هستیم،   گفت: تولید کالای صادراتی که عمدتا کالای نهایی است، الزاما توسط واحد های صنعتی کوچک صادر نمی شود، بلکه کالاهای تولید داخل توسط بخش های مختلف تولید و صادر می شوند.

صالحی نیا با اشاره به اینکه تعداد ۹۷۸ شهرک صنعتی در کشور وجود دارد، گفت: از این میان ۸۰۷ شهرک به بهره برداری رسیده اند.

وی در ادامه افزود: ۷۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی متوسط و کوچک در کشور وجود دارد که از این میان ۴۲ هزار واحد به بهره برداری رسیده است اما از این تعداد ۳۳ هزار واحد فعال هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.