موسسه تحقیقاتی "گلف بروکر" اعلام کرد: صفر شدن صادرات نفت ایران به تصمیم آمریکا بستگی ندارد بلکه کاملا وابسته به سیاست های مشتریان نفت ایران است که آنها هم خواستار نفت ایران حتی با وجود تحریم هستند.

تحریم‌های آمریکا هم مانع صادرات نفت ایران نخواهد شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ظاهرا قیمت های جهانی نفت در شرایط فعلی نشان می دهد که این قیمت ها از تحریم نفتی امریکا بر علیه ایران تاثیر نگرفته اند.

Gulf Brocker در مورد آینده قیمت نفت گزارش داده است که تحریم های آمریکا علیه ایران بعید است که قیمت نفت را برای سال آینده افزایش دهند. کارشناسان این موسسه تحقیقاتی اعلام کردند برخلاف تحریم های گذشته بعید است قیمت نفت ایران در تحریم های جدید به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

با این حال، تحریم های آمریکا نیز مانع از صادرات نفت ایران نخواهد شد بلکه توقف واردات نفت از ایران به تصمیم آمریکا بستگی ندارد و کاملا به سیاست های مشتریان نفت ایران وابسته است که البته دیدیم که مشتریان نفت ایران حاضر نیستند واردات نفت خام خود را از این کشور قطع کنند.

محمد مختار مصطفی، تحلیلگر ارشد این موسسه تحقیقاتی تاکید کرد تأثیر کمبود منابع ایران در بازار جهانی نفت به میزان زیادی به موقعیت چین و هند که دو سوم از صادرات نفت ایران را مصرف می کنند بستگی دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.