مربی تیم ملی کشتی فرنگی امید گفت: در این سال‌ها فریب قهرمانی‌های کاذب در نوجوانان و جوانان جهان را خوردیم و در باد این عناوین خوابیدیم که نتیجه‌اش آنچیزی شد که در مسابقات جهانی بوداپست دیدیم.

نوربخش: کشتی ایران ۱۰ سال از دنیا عقب‌تر است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، ناصر نوربخش درباره عملکرد فرنگی‌کاران در مسابقات امیدهای جهان گفت: متأسفانه زمان کافی برای آماده‌سازی تیم در اختیار نداشتیم، اما با توجه به همین زمان اندک و مشکلات فراوانی که وجود داشت فکر می‌کنم نتیجه قابل قبولی به دست آمده باشد.

*خیرآبادی ریسک کرد

وی ادامه داد: زمانی‌که این پیشنهاد به خیرآبادی شد او با من مشورت کرد و من هم گفتم پذیرش این مسئولیت در این مدت کوتاه ریسک بالایی دارد، اما ما برای کمک به کشتی و اینکه شناخت خوبی از نفرات و شرایط رقابت‌ها و قوانین مسابقات جهانی پیدا کنیم  این مسئولیت را پذیرفتم. هرچند که وعده‌هایی از سوی فدراسیون کشتی به خیرآبادی داده شده بود که عملی نشد.

*نتیجه بدی نگرفتیم

مربی تیم ملی کشتی فرنگی امید تصریح کرد: در حالی‌که کادر فنی قبلی با وجود زمان یکساله‌ای که در اختیار داشت، سال گذشته موفق به کسب 3 مدال برنز شده بود، اما در این زمان کوتاه ما موفق به کسب 4 مدال برنز شدیم که فکر نمی‌کنم نتیجه بدی بوده باشد. 

*وضعیت بدنی بچه‌ها خراب بود

نوربخش افزود: متأسفانه فرصت زیادی برای آماده‌سازی تیم در اختیار نداشتیم. در اردوی تهران آنقدر وضعیت بدنی بچه‌ها خراب بود که خیلی زود اردو را تعطیل کردیم. در اردوی آخر هم نتوانستیم با توجه به نزدیکی به مسابقات کار مثبتی انجام دهیم و تنها روی مسائل روحی و روانی بچه‌ها کار کردیم که خوشبختانه تا حدودی هم جواب داد.

*کم تجربگی به ما لطمه زد

وی تصریح کرد:‌ کشتی‌گیرانی مانند اسدی به دلیل کم‌تجربگی نتوانستند نتیجه قابل قبولی کسب کنند؛ علی ارسلان هم به خاطر حواشی که در تیم ملی بزرگسالان برای او به وجود آمده بود نتوانست خودش را جمع کند؛ شاید اگر این 2 نفر به مدال می‌رسیدند شرایط فرق می‌کرد. متأسفانه کشتی‌گیران ما چون در مسابقات خارجی زیادی شرکت نکرده بودند، آشنایی مناسبی با قوانین جدید نداشتند به طوری که دلخانی 3 بار مکرراً به خاطر گرفتن انگشت اخطار پوئن داد. 

*کشتی ایران ۱۰ سال از دنیا عقب‌تر است

مربی تیم ملی کشتی فرنگی امید گفت: تیم ملی ما ۲-۳ سال  از کشتی‌روز دنیا عقب است؛ کشتی کشور ۱۰ سال عقب‌تر است. از نظر بحث آموزشی و به‌روز بودن مربیان فاصله زیادی با سطح اول دنیا داریم، جبران این عقب‌ماندگی نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق است و زحمت زیادی دارد و نیازمند تلاش مضاعف است.

*در باد عناوین کاذب خوابیدیم

وی افزود: متاسفانه در این سال‌ها فریب قهرمانی‌ در نوجوانان و جوانان جهان را خوردیم و در باد این عناوین کاذب خوابیدیم، در حالی‌که این موضوع با کسب نتیجه در بزرگسالان کاملاً فرق می‌کند. کشورهای صاحب کشتی هدف‌شان از تشکیل تیم‌های پایه موفقیت در المپیک است، اما ما به این قهرمانی‌ها دل خوش می‌کنیم و نتیجه‌اش آنچه می‌شود که در مسابقات جهانی بوداپست دیدیم. ما کشتی‌گیر نوجوان را مجبور می‌کنیم ۱۰ کیلوگرم وزن کم کند تا روی سکو برود در حالی‌که کشورهای صاحب کشتی چنین دیدی ندارند.

*هر وقت به من نیاز بوده، آمده‌ام

نوربخش در پاسخ به این سؤال که با توجه به تغییراتی که در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به وجود آمده است آیا اگر از او دعوت به همکاری شود این پیشنهاد را خواهد پذیرفت یا نه، گفت: همیشه در لحظات بحرانی سراغ من می‌آیند؛ خیلی‌ وقت‌ها نباید قبول می‌کردم، اما به خاطر منافع ملی قبول کرده‌ام هرچند که متضرر شده‌ام. هر وقت به من نیاز بوده آمده‌ام و حالا هم اگر تکلیف شود در خدمت تیم ملی خواهم بود.

*برای موفقیت در المپیک باید هزینه کنیم

وی افزود: البته اگر قرار است همکاری ما صورت بگیرد باید این همکاری به صورت بلندمدت و تا پایان المپیک با قراردادهای مشخص و شفاف باشد. به هر حال من هم برای حضور در تیم ملی باید از کار و زندگی‌ام بزنم و در اردوها حضور پیدا کنم. افتخار می‌کنم که در باشگاه هم در شهریار مجانی مربیگری می‌کنم و در خدمت جوانان ایران هستیم، اما اگر قرار است در المپیک به مدال برسیم باید هزینه کنیم و مربیان تمام وقت در اختیار تیم ملی باشند.

*باید زمینه حضور نخبگان فراهم شود

نوربخش خاطر نشان کرد: کسب یک مدال در المپیک آنقدر ارزشمند است که خیلی‌ از کشورها میلیاردها تومان برای آن خرج می‌کنند. ما هم اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم باید در کنار ثبات، هزینه کنیم و زمینه حضور تمام نخبگان کشتی را برای کمک به تیم‌های ملی مهیا کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.